سازنده Kingdom Come Deliverance 2 بهینه‌سازی را در اولویت خود قرار داده بود

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اسب‌سواری هنری در بازی Kingdom Come Deliverance 2
توسعه‌دهنده Kingdom Come Deliverance 2 بهینه‌سازی را در اولویت بالاتری نسبت به استفاده از فناوری‌های ارتقادهنده نظیر DLSS و FSR قرار داده بود.
تبلیغات

بازی Kingdom Come Deliverance 2 نقاط قوت بسیاری داشت که مورد تحسین منتقدان و بازیکن‌ها قرار گرفتند. در این میان از کیفیت عالی پورت کامپیوتر این بازی، همواره به‌عنوان یکی از نقاط قوت عملکرد استودیو سازنده یاد شده است؛ چراکه هم‌اکنون در دورانی به سر می‌بریم که برخی توسعه‌دهندگان، نسخه بهینه‌نشده و پر از اشکال را برای کامپیوترها عرضه می‌کنند. بااین‌حال استودیو وارهورس موفق شد تا تجربه نقش‌آفرینی و جهان باز قرون وسطایی خود را با عملکردی فوق‌العاده بهینه و خیره‌کننده‌ای به دست بازیکن‌های تمام پلتفرم‌ها برساند.

تمرکز استودیو وارهورس روی آزمایش و بهینه‌سازی دقیق، یکی از دلایلی بود که پورت کامپیوتر Kingdom Come Deliverance 2 با کیفیتی عالی منتشر شد و حال تیم سازنده در مصاحبه جدیدی به این موضوع اشاره کرده است. این توسعه‌دهنده اعتقاد دارد در عصر مدرن که شاهد ظهور فناوری‌های ارتقادهنده متنوعی هستیم، بهینه‌سازی همچنان باید در خط مقدم توسعه و اولویت مهم سازنده‌ها باشد.

همانطورکه اشاره شد، برخی از بازی‌هایی که اخیرا برای کامپیوتر پورت شده‌اند، به خوبی نشان دادند که توسعه‌دهندگان اغلب برای پردازش‌های سنگین گرافیکی به ارتقادهنده‌ها تکیه می‌کنند و بهینه‌سازی بازی را نادیده می‌گیرند؛ در نتیجه این رویکرد، شاهد عملکرد فنی نامناسب بازی‌ها روی کامپیوترهایی با سخت‌افزارهای ضعیف‌تر هستیم.

اخیرا توبیاس استولز زویلینگ از استودیو وارهورس در مصاحبه‌ای پیرامون اهمیت آپ‌اسکیل و بهینه‌سازی بازی‌ها در عصر مدرن بازی‌سازی به گفتگو پرداخته است. این توسعه‌دهنده اظهار داشت که وارهورس طرز فکر متفاوتی نسبت به استودیوهایی دارد که با تکیه به فناوری‌های ارتقادهنده، بهینه‌سازی را نادیده می‌گیرند.

بااینکه وارهورس تمایل دارد تا این فناوری‌های جدید را بپذیرد و از آن‌ها استفاده کند، همچنان معتقد است که این اقدام نباید به بهای کاهش تمرکز روی بهینه‌سازی انجام شود. در نهایت همین فلسفه کاری باعث شده است که تجربه بازی Kingdom Come Deliverance 2 روی انواع کامپیوترها به خوبی میسر شود. زولینگ دراین‌باره توضیح داد: «ما تصمیم گرفتیم که بهینه‌سازی بازی را به‌عنوان راه‌حل بهتری در مقایسه با اتکا روی فناوری‌های ارتقادهنده در نظر بگیریم.»

زولینگ در ادامه تاکید کرد که استودیو وارهورس همچنان کار روی اصلاح مشکلات بازی Kingdom Come Deliverance 2 را ادامه می‌دهد و به‌طور کامل نسبت به بهبود تجربه بازی تا حد امکان متعهد است. حال موفقیت گسترده این بازی نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند از رویکرد سازنده آن پیروی کنند.

درحال حاضر می‌توانیم ببینیم بازی‌هایی که به جای تکیه کامل بر فناوری‌های ارتقادهنده نظیر DLSS و FSR روی بهینه‌سازی بهتر آن‌ها تمرکز شده است، معمولا بیشترین محبوبیت و موفقیت را روی پلتفرم پی‌سی و کنسول‌ها خواهند داشت. علاوه‌براین به نظر می‌رسد که در آینده، تمرکز توسعه‌دهندگان روی تجربه بازی‌ها از طریق پلتفرم‌های دستی افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین کسب تجربه‌های بیشتر برای بهینه‌سازی بازی‌ها جهت تجربه روی سخت‌افزارهای ضعیف‌تر می‌تواند به موفقیت‌های حیاتی آینده برای استودیوها منجر شود.

منبع: Tech4Gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات