بازی Wonder Woman احتمالاً به دلیل شکست Suicide Squad لغو شده است
جیسون شرایر از نشریه بلومبرگ در اپیزود جدید پادکست Kinda Funny به موضوع تعطیلی استودیوی Monolith Productions و لغو فرایند ساخت بازی Wonder Woman پرداخته است. او در خلال صحبتهای خود، مسائل مختلفی از دوران تصدی ریاست استودیوی WB Games توسط دیوید حداد را بهعنوان دلایل احتمالی این اتفاقات مطرح کرده است.
وبسایت Gamingbolt در گزارش خود از این گفتگو مینویسد، یکی از تصمیمات حداد در زمان ریاست خود، لغو فرایند ساخت یک آیپی جدید توسط استودیوی مونولیث بود که بهطور بالقوه از نسخهی توسعه یافتهی سیستم «نمسیس» از بازی Middle-earth: Shadow of Mordor/War استفاده میکرد. این تصمیم باعث شد تا همهی کارگردانهای مشغول به کار در این استودیو به نشانه اعتراض استعفا کنند و عملاً کار روی پروژه Wonder Woman از صفر آغاز شود.
بازی Wonder Woman نیز قبل از این که سال گذشته با یک ریبوت کامل و شروع مجدد فرایند ساخت مواجه شود، از همین سیستم نمسیس استفاده میکرد، اما اینبار قرار بود که یک بازی اکشن خطی باشد.
شرایر خاطر نشان کرد که دیگر برای این تصمیم دیر شده بود و شکست پروژههای لایو سرویس دیگری مانند Suicide Squad: Kill the Justice League و MultiVersus که از لایسنس شخصیتهای مشهور استفاده میکردند، باعث شد تا برادران وارنر در موقعیت دشواری قرار بگیرد.
«اما وقتی کار به اینجا کشید، دیگر خیلی دیر شده بود؛ بهخصوص بهخاطر این که سال گذشته برای استودیوی وارنر سال سختی بود. سال قبل شکست پروژههای پرهزینهای مانند Suicide Squad را داشتیم که حدود ۲۰۰ میلیون دلار به این شرکت ضربه زد. بعد از آن MultiVersus و Quidditch Champions را داشتیم که هر دو با شکست مواجه شدند و ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای شرکت هزینه تراشی کردند.»
حداد اوایل امسال بعد از ۱۲ سال سابقه از سمت خود در ریاست استودیوی وارنر کنارهگیری کرد. نفر جایگزین او، جی بی پرت که علاوهبر این مدیرعامل و رئیس بخش بازیها و استریمینگ برادران وارنر دیسکاوری هم محسوب میشود، بعد از حداد این مسئولیت را برعهده گرفت. او در صحبتهای خود درباره جدایی حداد از این شرکت میگوید:
«دیوید بهصورت فکر شده و هدفمند زمان مناسبی را انتخاب کرد که برنامهریزی عرضهی محصولات ما سبکتر است. این تصمیم باعث میشود تا به هم ریختگی پروژهها و برنامههای استراتژیک ما به حداقل برسد و تیم آمادهی یک انتقال بدون مشکل و روان به سمت بازی رکوردشکن بعدی خود باشد.»
تعطیلی استودیوی مونولیث با سایر برنامههای لغو شدهی استودیوی وارنر مثل تعطیلی استودیوهای Player First Games و WB Games San Diego همزمان میشود. وارنر اعلام کرده است که این تصمیمات دشوار، به علت نیاز به بازنگری در ساختارها و استودیوهای زیرمجموعهی این شرکت و اختصاص بودجه به پروژههای ساخت بهترین بازیهای آنها از جمله هری پاتر، مورتال کامبت، مجموعه بازیهای مربوط به DC و گیم آف ترونز گرفته شده است.
بااینکه بهنظر میرسد اتفاقات پرهرج و مرجی پشت صحنهی تصمیمات اخیر وارنر در جریان است، گیل سیمون، نویسنده کامیک اخیراً به زمان فعالیت خود در این استودیو و همچنین بازی واندر وومن اشاره کرده است و با تعریف و تمجید از حاصل کار هر دو استودیو، آنها را تیمهایی پرشور و حمایتگر توصیف کرده است.
«این بازی بسیار توسعه یافته و جذاب بهنظر میرسید. بازی از نظر بصری بسیار چشمنواز بود و من به دلایلی نمیتوانم جزئیات آن را مطرح کنم، اما تمام تلاشها به کار گرفته شده بود تا این اثر نه صرفاً یک بازی، بلکه یک بازی عالی زن شگفتانگیز، یک اثر حماسی و خیره کننده لقب بگیرد.»
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.