رئیس استودیوهای ایکس باکس رویکرد مولتی پلتفرم را به نفع همه می‌داند

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
رقابت‌های آفرود در بازی Forza Horizon 5
کریگ دانکن، رئیس استودیوهای ایکس باکس، اعتقاد دارد که رویکرد چندپلتفرمی به نفع بازیکن‌ها و توسعه‌دهندگان خواهد بود.
تبلیغات

در سال گذشته شاهد بودیم که چندین بازی انحصاری ایکس باکس ازجمله Sea of ​​Thieves برای پلی استیشن و نینتندو سوییچ در دسترس قرار گرفتند و با استقبال مخاطبان جدید مواجه شدند. حال کریگ دانکن که قبلا مدیرعامل استودیو Rare بوده و روی روند انتشار بازی Sea of ​​Thieves از ابتدا تا دسترسی آن روی پلی استیشن 5 نظارت داشته، به بیان نظر خود درباره فواید رویکرد چندپلتفرمی مایکروسافت پرداخته است.

کریگ دانکن که هم‌اکنون ریاست استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس را برعهده دارد، در جدیدترین پادکست رسمی این شرکت درباره استراتژی مولتی پلتفرمی شدن بازی‌های مایکروسافت صحبت کرد و آن را یک رویکرد برد-برد برای بازیکن‌ها و توسعه‌دهندگان نامید.

دانکن دراین‌باره توضیح داد: «من فکر می‌کنم که این روند تازه برای بازیکن‌ها خوب است و برای استودیوهای ما هم مفید خواهد بود. تیم‌های ما بازی‌های شگفت‌انگیزی می‌سازند و ما می‌خواهیم که به آن‌ها شانس داشتن بزرگترین جامعه مخاطبین ممکن را بدهیم.»

ایکس‌باکس در فوریه سال گذشته اعلام کرد که برای عرضه گروهی از انحصاری‌های ایکس باکس نظیر Pentiment ،Hi-Fi Rush ،Sea of ​​Thieves و Grounded روی پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ برنامه‌ریزی کرده است. بعدها مایکروسافت رسما تایید کرد که بازی Doom: The Dark Ages علاوه بر کامپیوتر و ایکس باکس، برای پلی استیشن 5 هم عرضه می‌شود. همچنین شاهد اعلام عرضه بازی Indiana Jones and the Great Circle در بهار امسال برای پلی استیشن 5 بودیم.

در ادامه مایکروسافت در اقدامی غافلگیرکننده تایید کرد که بازی Forza Horizon 5 هم در بهار امسال به دست بازیکن‌های پلی استیشن 5 خواهد رسید. ایکس باکس این ماه هم به ارائه خبرهای مشابه ادامه داد و تایید کرد که برنامه‌هایی برای انتشار بازی‌های Age of Mythology: Retold و Age of Empires II: Definitive Edition برای کنسول نسل نهمی سونی در ادامه سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

دانکن در ادامه گفتگوی خود افزود: «من فکر می‌کنم که این برای بازیکن‌ها خبر خوبی است؛ چراکه امکان تجربه بازی‌های ما روی پلتفرم‌های بیشتری فراهم می‌شود. هرکسی که یک بازی می‌سازد، تمایل دارد تجربه آن را تا حد امکان به بازیکن‌های بیشتری برساند؛ بنابراین من این رویکرد که بتوانیم به گسترش فرصت تجربه بازی‌هایمان بپردازیم را دوست دارم.»

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه نوامبر گذشته خود تایید کرده بود که این شرکت هیچ خط قرمزی برای انتشار بازی‌های انحصاری خود روی سایر پلتفرم‌ها ندارد و احتمال انتشار چندپلتفرمی هیچ کدام را رد نمی‌کند.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات