ناتی داگ پروژه The Last of Us Online را فدای توسعه Intergalactic کرد
شوهی یوشیدا که شرکت سونی را پس از سالها همکاری در ژانویه امسال ترک کرد، در مصاحبه جدید خود درباره پروژه چندنفره The Last of Us Online و دلایل لغو آن صحبت کرده است. به گفته مدیر سابق پلی استیشن، بااینکه این بازی چندنفره عالی به نظر میرسید، اما ناتی داگ تصمیم گرفت تا آن را کنار بگذارد و توسعه بازی تکنفره و جدید Intergalactic: The Heretic Prophet را پیش ببرد.
به گفته یوشیدا، توسعه بازی The Last of Us Online خوب پیش میرفت و کیفیت آن عالی به نظر میرسید، اما ناتی داگ متوجه شد که پهنای باند کاری لازم را برای عرضه و پشتیبانی از یک بازی چندنفره سرویسمحور به همراه توسعه یک بازی تکنفره و داستانی ندارد. علاوهبراین شرکت بانجی به آنها توضیح داد که به موفقیت رساندن یک بازی چندنفره و سرویسمحور به تولید مداوم محتوای باکیفیت و پشتیبانی طولانیمدت از جامعه مخاطبین آن نیاز خواهد داشت.
در نهایت این موارد باعث شدند تا ناتی داگ تصمیم به لغو پروژه The Last of Us Online بگیرد و بهجای اینکه تمرکز و منابع خود را بین دو پروژه عظیم تقسیم کند، توسعه بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را ادامه دهد.
یوشیدا دراینباره گفت: «ایده ساخت The Last of Us Online توسط خود ناتی داگ پیشنهاد شده بود و آنها واقعا تمایل داشتند تا آن را بسازند. بااینحال بانجی به آنها گفت که برای توسعه و پشتیبانی از بازیهای لایو سرویس به چه چیزهایی نیاز دارند. پس از آن ناتی داگ متوجه شد که نمیتواند این کار را انجام دهد و حتی اگر بخواهد آن را عملی کند، نخواهد توانست بازی Intergalactic را توسعه دهد که این به معنای فقدان آیندهنگری برای ناتی داگ بود.»
یوشیدا در ادامه خاطرنشان کرد که پلی استیشن هرگز هیچ یک از استودیوهای فرست پارتی خود را مجبور به تمرکز روی توسعه بازیهای لایو سرویس زنده نکرده است و در عوض، این خود استودیوها بودند که متوجه تغییر تمرکز پلی استیشن روی بازیهای سرویسمحور شدند و پس از آن ایدههای خود را به این شرکت ارائه کردند تا چراغ سبز دریافت کنند.
مدیر سابق پلی استیشن توضیح داد: «طبق تجربه من، وقتی استودیوها میبینند که شرکت مادر برای ابتکار بزرگی برنامه دارد، متوجه میشوند که سوار شدن بر این موج جدید میتواند به شانس بیشتر برای گرفتن تاییدیه و حمایت پروژههایشان منجر شود. اینطور نیست که هرمن هالست بهعنوان رئیس جدید استودیوهای پلی استیشن به تیمها بگوید که باید بازی سرویس زنده بسازند.»
پروژه The Last of Us Online یکی از چندین بازی سرویسمحور لغو شده پلی استیشن به شمار میآید که در مسیر قرار گرفتن تمرکز این شرکت روی بازیهای لایو سرویس، بهناکامی تبدیل شد. بااینکه این بازی هرگز عرضه نشد، پلیاستیشن با انتشار Concord یکی از بزرگترین شکستهای خود را در این زمینه رقم زد.
از طرفی بازیهای دیگری نظیر Helldivers 2 از نظر فروش و جوایز به موفقیتهای فراتر از انتظار دست یافتند، اما سایر شکستها باعث شدند تا شرکت سونی شروع به یک بازنگری کلی در خط تولید آثار سرویسمحور خود داشته باشد. در نتیجه این اقدام اخیر سونی، شاهد لغو پروژههای سرویس زنده دو استودیو بلوپوینت و بِند بودیم.
منبع: گیمینگبولت