ویکتور آنتونوف، کارگردان هنری بازی Half-Life 2 درگذشت
طبق اظهارات همکاران پیشینش، ویکتور آنتونوف، هنرمند برجسته و خلاق صنعت بازیهای ویدیویی که نقش مهمی در شکلگیری دنیای بصری بازیهای ماندگاری همچون Half-Life 2 و Dishonored ایفا کرد، چشم از جهان فرو بست. به نقل از VGC، ویکتور آنتونوف، هنرمند برجسته صنعت بازیهای ویدیویی در بلغارستان چشم به جهان گشود. در سن ۱۷ سالگی تصمیم به مهاجرت گرفت و پاریس را بهعنوان مقصد خود برگزید.
نخستین گامهای حرفهای او در دنیای بازیهای ویدیویی به سال ۱۹۹۷ بازمیگردد، جاییکه به طراحی نقشه برای بازی Redneck Rampage پرداخت. با آغاز دهه ۲۰۰۰، مسیر حرفهای آنتونوف وارد مرحله جدیدی شد و به تیم خلاق شرکت Valve پیوست. در این شرکت، او مسئولیت کارگردانی هنری پروژه Half-Life 2 را بر عهده گرفت که یکی از تأثیرگذارترین بازیهای تاریخ به شمار میرود.
شماری از همکاران پیشین ویکتور در شبکههای اجتماعی، یاد و خاطره این هنرمند را گرامی داشتند. رافائل کولانتونیو، بنیانگذار استودیو Arkane در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «روحت شاد ویکتور آنتونوف. ایکاش به تو میگفتم چقدر تحسینت میکنم، اما ما در زندگیمان گرفتار میشویم تا اینکه خبری مثل این ما را شوکه میکند. تو نقشی کلیدی در موفقیت استودیو آرکین داشتی و الهامبخش بسیاری از ما بودی، تو همچنین دوستی بودی که خطرات خوش زیادی با او دارم.»
مارک لیدلاو، نویسنده سابق Valve در اینستاگرام نوشت: «نمیخواستم تا زمانی که مطمئن نشدهام چیز زیادی بگویم، اما امروز فهمیدم که ویکتور آنتونوف، رهبر هنری بصری ما در Half-Life 2 ، درگذشته است. حرف بیشتری ندارم. فقط غمگینم. او درخشان و اصیل بود. همه چیز را بهتر میکرد.»
پس از دوران حضور در ولو، آنتونوف بهعنوان طراح بصری Dishonored و بستههای الحاقی آن به استودیو آرکین پیوست. سپس بهعنوان کارگردان هنری در ساخت بازی Wolfenstein: The New Order مشارکت داشت.
پس از آن، او در شرکت Bethesda Game Studios ماند و بهعنوان مشاور در ساخت بازی Fallout 4، بازی Dishonored 2، بازی Doom و بازی Prey حضور داشت.