توسعه بازی Okami 2 با انجین اختصاصی کپکام تایید شد

یک‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آماتراسو در بازی Okami HD
شرکت کپکام تایید کرده است که دنباله بازی Okami با انجین RE توسعه خواهد یافت.
تبلیغات

شرکت کپکام با معرفی بازی Onimusha: Way of the Sword یک قدم دیگر به سمت احیای مجموعه‌های محبوب و قدیمی خود برداشت و حال به آرامی بازاریابی آن را پیش می‌برد. بااین‌حال یکی دیگر از دنباله‌های مجموعه‌های کلاسیک کپکام که در رویداد گیم اواردز ۲۰۲۴ معرفی شد، دنباله Okami بود که در تاریخ دورتری نسبت به Onimusha عرضه می‌شود. حال کپکام تایید کرده است که بازی 2 Okami با انجین RE توسعه خواهد یافت.

اخیرا کیوهیکو ساکاتا از استودیو Machine Head Works تایید کرد که به‌عنوان یک پل ارتباطی بین کپکام و استودیو Clovers که با رهبری هیدکی کامیا مشغول توسعه 2 Okami است، به فعالیت خواهد پرداخت: «روشی که تیم Machine Head Works در توسعه 2 Okami مشارکت دارد، به‌عنوان یک پل ارتباطی بین کپکام و Clovers عمل می‌کند. در این میان شرکت کپکام به‌عنوان ناشر و مالک امتیاز فرنچایز Okami را داریم که مسیر اصلی توسعه بازی را تعیین می‌کند و استودیو Clovers هم به‌عنوان تیم توسعه‌دهنده پیشگام این پروژه شناخته می‌شود.

استودیو Machine Head Works تجربه همکاری با کپکام روی چندین پروژه را دارد؛ بنابراین ما به‌خوبی می‌دانیم که ناشر برای توسعه این پروژه به چه چیزهایی نیاز دارد. درواقع این همان تجربه و دانشی است که استودیو Machine Head Works از آن بهره می‌برد. علاوه‌براین ما تجربه همکاری گذشته با هیدکی کامیا را هم داریم؛ بنابراین از تجربه همکاری با کپکام و Clovers برای مشارکت در این پروژه استفاده خواهیم کرد.»

ساکاتا در ادامه افزود: «علاوه‌براین، ما تجربه کار با موتور بازی Okami 2را که طبق اعلام کپکام انجین RE است داریم؛ بنابراین می‌توانیم به توسعه‌دهندگان استودیو Clovers که هیچ تجربه‌ای در استفاده از این انجین نداشته‌اند، کمک زیادی بکنیم. اگر این موارد کافی نبود، می‌توانم بگویم که برخی از اعضای Machine Head Works سابقه مشارکت در توسعه بازی اوکامی اصلی را داشته‌اند که این موضوع می‌تواند برای توسعه دنباله آن بسیار مفید باشد.

اگرچه یوشیاکی هیرابایاشی، تهیه‌کننده بازی Okami 2 نتوانست جزئیات بیشتری را ارائه دهد، اما استفاده از انجین RE را تایید کرد. ما معتقدیم که بدون استفاده از این انجین نمی‌توانیم اهداف خلاقانه هیدکی کامیا را برای این پروژه محقق کنیم. حالا که این انجین در اختیار ما قرار دارد، با فناوری مدرن آن می‌توانیم به چیزی مشابه دستاوردهای گذشته و حتی بهتر از آن دست یابیم.»

در ادامه هیدکی کامیا، کارگردان بازی Okami 2 درباره استفاده از انجین RE گفت: «این انجین به‌خاطر نمایش بهترین بازی‌های سال‌های اخیر مشهور شده است؛ بنابراین ما معتقد هستیم که مخاطبان هم‌اکنون انتظار زیادی از Okami 2 دارند و منتظر تجربه یک بازی باکیفیت مشابه سایر بازی‌های ساخته شده با انجین RE هستند.»

کپکام تاکنون برای توسعه بازی‌های زیادی نظیر Street Fighter 6، ریمیک Resident Evil 4 و Devil May Cry 5 از RE Engine استفاده کرده است. بااینکه این موتور برای برخی بازی‌ها نتیجه بهینه‌ای داشته، اما موارد دیگر ازجمله بازی جهان باز Dragon’s Dogma 2 با مشکلات آن دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند. حتی بازی Monster Hunter Wilds در طول تست بتای خود با مشکلات پردازشی مختلفی مواجه شده بود. بااین‌حال تیم‌ سازنده اخیرا توانست بهبودهایی در کیفیت نهایی بازی را به نمایش گذارد.

منبع: گیمینگ‌بولت

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات