پلی استیشن احتمالا یک رویداد اختصاصی برای بازی Marathon برگزار میکند
در جدیدترین اخبار اینسایدر گیمینگ میخوانیم که شرکت سونی رویداد State of Play خود را چند روز قبل برگزار کرد و انواع اعلامیه و رونمایی از بازیهای آینده را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. بااینحال بسیاری از طرفداران منتظر نمایشی تازه از Marathon بهعنوان جدیدترین بازی چندنفره و تیراندازی شرکت بانجی بودند، اما در مراسم پلی استیشن خبری از این بازی نبود. حال طرفداران درباره علت عدم نمایش یکی از بزرگترین پروژههای چندنفره بانجی و اولین بازی جدید آنها پس از سری Destiny سردرگم شدهاند.
در توضیح همین موضوع اخیرا جف گراب از رسانه Giant Bomb ادعا کرد که دلیل عدم حضور بازی Marathon در رویداد اخیر این است که بانجی و پلی استیشن برای برگزاری رویداد اختصاصی آن برنامهریزی کردهاند و احتمالا در آوریل امسال آن را برگزار کنند.
گراب دراینباره افزود: «بازی Marathon در State of Play اخیر نمایشی نداشت؛ زیرا آنها برنامههای اختصاصی خود را دارند. همانطورکه قبلا دیدهایم، بانجی معمولا اخبار و رونماییهای مربوط به Destiny را در رویدادهای خودش منتشر میکند. به نظر میسد که امسال هم از استراتژی همیشگی برای صحبت با مخاطبان استفاده خواهند کرد. من فکر میکنم که در ماه آوریل اخبار بیشتری درباره Marathon میشنویم و احتمالا این برنامه چیزهای متفاوتی نسبت به یک رویداد State of Play داشته باشد.»
بازی جدید Marathon با سهگانه کلاسیک سری که توسط بانجی در دهه ۱۹۹۰ میلادی عرضه شد، متفاوت است و اولین بار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. حال باتوجهبه موفقیتهای بزرگی که بانجی با مجموعههای Halo و Destiny کسب کرد و اخیرا زیر پرچم استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن به فعالیت پرداخته است، انتظار طرفداران برای بازی جدید Marathon بسیار بالا است.
بازی Marathon در طول توسعه خود با پیچشهای زیادی مواجه شده است؛ برای مثال در سال ۲۰۲۴ اعلام شد که کریستوفر بارت، کارگردان بازی، به دلیل رفتار نامناسب با کارمندان اخراج شده است. در ادامه بارت این ادعاها را نادرست خواند و از بانجی شکایت کرد.
علاوهبراین آخرین اخبار رسمی منتشر شده درباره بازی Marathon به اکتبر سال گذشته برمیگردد که توسط جو زیگلر، کارگردان جدید بازی و کارگردان سابق بازی Valorant منتشر شد. زیگلر در آن زمان خاطرنشان کرد که در سالهای گذشته و پس از چند تست و بررسی، تیم سازنده تصمیم گرفته است تا چند تغییر تهاجمی را در گیمپلی اعمال کند. کارگردان در ادامه توضیح داد که بخشهای مختلف بازی در مراحل متفاوتی از توسعه قرار دارند.