مشغله کاری زیاد میازاکی مانع ساخت دنباله Bloodborne شده است
شوهی یوشیدا، مدیر سابق پلی استیشن در مصاحبهای جدید فاش کرد که دلیل اصلی عدم ساخت نسخه جدیدی از بازی Bloodborne میتواند مشغلههای زیاد هیدتاکا میازاکی، کارگردان اصلی این اثر باشد. بازی Bloodborne که در سال ۲۰۱۵ بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد، یکی از موفقترین بازیهای استودیو FromSoftware به شمار میرود.
این بازی که با تحسین گسترده منتقدان روبهرو شد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و از آن زمان تاکنون، شایعات مختلفی درباره ساخت ریمیک یا دنبالهای برای آن منتشر شده است. به نقل از Gamingbolt، یوشیدا در برنامه Kinda Funny Gamescast اظهار داشت که اگرچه از وضعیت فعلی پروژه Bloodborne اطلاع دقیقی ندارد، اما بهنظر میرسد مشغلههای زیاد میازاکی مانع اصلی پیشرفت این پروژه باشد. او گفت:
«این تنها یک نظریه شخصی است، چرا که من دیگر در بخش فرست پارتی سونی نیستم. میازاکی عشق و علاقه زیادی به Bloodborne و آنچه خلق کرده است، دارد. فکر میکنم او علاقهمند به کار روی این بازی است، اما به دلیل موفقیتهای زیاد و مشغلههای فراوان، نمیتواند شخصا روی آن کار کند و در عین حال نمیخواهد اجازه دهد فرد دیگری به این پروژه دست بزند.»
این در حالی است که خود میازاکی نیز در سال ۲۰۲۴ درباره اهمیت بلادبورن برای فرامسافتور صحبت کرده بود. او تأکید کرده بود که صرف وجود سختافزار جدید دلیل کافی برای ساخت یک بازی جدید نیست و مسائلی مانند دسترسیپذیری اهمیت بیشتری دارند. نکته جالب توجه این است که میازاکی در مصاحبهای با IGN در سال ۲۰۲۴ اشاره کرد که اگرچه علاقهمند به کار روی یک نسخه جدید از Bloodborne است، اما تصمیمگیری در این مورد در دست فرامسافتور نیست.
او توضیح داد: «متأسفانه همانطور که در مصاحبههای دیگر نیز گفتهام، من در جایگاهی نیستم که بتوانم درباره Bloodborne صحبت کنم. ما در فرامسافتور مالک این آیپی نیستیم. به شخصه برای من، این یک پروژه فوقالعاده بود و خاطرات بسیار خوبی از آن دارم، اما ما اجازه صحبت درباره آن را نداریم.»
در مورد احتمال عرضه این بازی برای پلتفرم پیسی نیز میازاکی در مصاحبهای با PCGamer اظهار داشت که اگر بگوید خواهان این اتفاق است، به دردسر خواهد افتاد. این اظهارنظر نشان میدهد که تصمیمگیری درباره آینده این مجموعه بهطور کامل در اختیار سونی قرار دارد.
در اواخر سال ۲۰۲۴ اخباری در جامعه گیمینگ پیچید که حاکی از توسعه یک پروژه جدید در دنیای بلادبورن بود. بااینحال هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره ماهیت دقیق این پروژه منتشر نشده است. مشخص نیست که این بازی احتمالی در قالب یک نسخه ریمستر، ریمیک یا یک دنباله کامل عرضه خواهد شد و حتی صحت این شایعات نیز هنوز تأیید نشده است.
درحالحاضر Bloodborne تنها روی پلی استیشن 4 قابل بازی است و دارندگان PS5 میتوانند از طریق قابلیت پشتیبانی از نسل قبل به آن دسترسی داشته باشند. آخرین حضور این اثر در دنیای بازیهای ویدیویی، اشارههای کوتاهی به آن در بازی Astro Bot بود.
باتوجهبه اظهارات یوشیدا و میازاکی، بهنظر میرسد که آینده بلادبورن در هالهای از ابهام قرار دارد. از یک سو، کارگردان اصلی بازی به دلیل مشغلههای زیاد قادر به کار روی نسخه جدید نیست و نمیخواهد این مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کند و از سوی دیگر، تصمیمگیری نهایی درباره سرنوشت این مجموعه در دست سونی است.