// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

دلیل سوم شخص بودن بازی‌های آکیولوس ریفت از زبان سازندگان

در طی کنفرانس پیش از E3 کمپانی آکیولوس تعداد نسبتا زیادی بازی‌های مختلف در حوضه‌ی واقعیت مجازی معرفی شدند اما در این میان انگار یک چیزی درست به نظر نمی‌رسید و آن سوم شخص بودن بازی‌هایی بود که در کنفرانس معرفی می‌شد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

بسیاری از افراد بر این باورند که بازی‌های واقعیت مجازی باید تجربه‌ای همه جانبه با دوربین اول شخص ارائه دهند اما اکثر بازی‌های کنفرانس آکیولوس دوربینی سوم شخص داشتند.

لذا  تد پرایس مدیر ارشد اجرایی استودیوی اینسومنیاک که قرار است بازی Edge of Nowhere را به صورت انحصاری برای این هدست عرضه کند در توضیح این مسئله اعلام کرد که تیم آن‌ها چاره دیگری جز ساخت بازی با دوربین سوم شخص نداشته است.

ما مدت بسیار زیادی است که بازی‌هایمان را با دوربین سوم شخص می‌سازیم و بدون شک هنگامی که بحث به کنترل شخصیت اصلی و دوربین بازی می‌رسد تجربیات بسیار زیادی کسب کرده‌ایم. ساخت بازی‌های سوم شخص برای واقعیت مجازی بدون شک چالش‌های خود را خواهد داشت اما به نظر من هر سبکی چالش‌های مخصوص به خود را می‌طلبد. همه‌ی ما سازنده‌ها به طرق مختلف درحال یاد گرفتن هستیم که در یک سبک خاص چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد.

شاید وقتی که حرف از واقعیت مجازی می‌شود، اصلی‌ترین چیزی که به ذهن بازیکنان خطور می‌کند دوربین اول شخص باشد اما از نظر استودیوی اینسومنیاک این تکنولوژی در هر زمینه و دیدگاهی چیزهای بسیار زیادی برای ارائه دارد. جیمز استیونسون مدیر ارشد بخش ارتباطات این استودیو در گفتگویی توضیح داد که:

اصلی‌ترین هدف واقعیت مجازی این است که بتواند حس حضور در یک بازی به شما القا کند. حال مهم نیست که دوربین بازی اول شخص باید یا سوم شخص مهم به وجود آوردن آن حس حضور است. شما می‌توانید یک بازی را با دوربین سوم شخص انجام دهید اما بازهم حضور خود در دنیای آن بازی را احساس کنید.

Chronos

از طرفی دیگر نیز در استودیوی گان فایر گیمز، دیوید آدامز و تیمش پیش از اینکه با کمپانی آکیولوس همکاری کنند در حوضه‌ی واقعیت مجازی تجربیاتی داشته‌اند. استودیوی گان فایر مسئولیت ساخت بازی Herobound برای تکنولوژی واقعیت مجازی گوشی‌های سامسونگ را بر عهده داشته است. مشارکت در ساخت این پروژه باعث شد تا تصور و درک اعضای تیم از اینکه چه چیزی بهتر از همه در ساخت یک بازی واقعیت مجازی جواب می‌دهد تغییر کند. دیوید آدامز در این باره توضیح داد که:

به عنوان یک تیم آن پروژه کاملا باعث شد تا ما بفهمیم که می‌شود حتی یک بازی معمولی را هم برای دستگاه‌های واقعیت مجازی ساخت. مهم نیست که بازی مذکور حتما اول شخص باشد. شما تحت هر شرایطی می‌توانید بازی‌های جذاب بسازید. برای بازی جدیدمان هم ما یک ایده بسیار جالب داشتیم و از طرفی نیز سبک نقش آفرینی و دنیاهای فانتزی را به شدت دوست داریم. به نوعی این سبک و سیاق جزوی از کارهای ماست. بنا بر این نسخه‌ای اولیه از بازی را سرهم کرده و به آکیولوس نشان دادیم. آن‌ها نیز خوششان آمد و قبول کردند.

بازی اشاره شده Chronos نام داشته و به صورت انحصاری برای هدست آکیولوس ریفت مراحل ساخت خود را طی می‌کند. به گفته آدامز با اینکه حوزه‌ی واقعیت مجازی بسیار جاه طلبانه و ریسکی است اما طرفداران مجموعه‌ی Darksiders قطعا شیفته‌ی این بازی جدید خواهند شد. قابل ذکر است که بسیاری از اعضای استودیوی گان فایر گیمز پیش از این در استودیوی ویجیل گیمز سابقه‌ی کار بر روی مجموعه‌ی Darksiders را داشته‌اند. آدامز در ادامه گفت:

ما در ساخت بازی‌هایمان همیشه یک استایل و سبک خاصی را پیش می‌گیریم. شاید تنها فرق مهم در شخصیتی باشد که کنترل آن را به دست می‌گیرید. برای مثال در بازی Darksiders شما نقش یک شوالیه‌ی بسیار با ابهت در دنیایی رو به آخر الزمان را دارید اما در Chronos شخصیت شما بسیار آسیب پذیرتر است. شما وقتی بازی را شروع می‌کنید تنها در نقش یک نوجوان هفده ساله اما زرنگ و چابک قرار می‌گیرید. اوضاع کاملا فرق دارد اما قضیه‌ی مهم‌تر این است که دور شما دنیای بسیار بزرگ و پر جزئیات قرار گرفته که می‌توانید کارهای مختلفی در آن انجام دهید. به نظرم چنین چیزی باعث می‌شود که طرفداران مجموعه‌ی Darksiders هم به بازی جذب شوند.

بازی Chronos قرار است همراه هدست آکیولوس ریفت در اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ به صورت رسمی عرضه شود اما هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی برای بازی Edge of Nowhere اعلام نشده است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Polygan


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده