برای تجربه بازی FBC: Firebreak به سختافزار خیلی قدرتمندی احتیاج نخواهید داشت
استودیو رمدی اینترتینمنت، سازنده بازیهایی همچون Alan Wake 2 و Control، اعلام کرد که بازی جدید چندنفره این استودیو با نام FBC: Firebreak نیازمندیهای سختافزاری پایینتری نسبت به دیگر ساختههای این شرکت خواهد داشت. توماس پوها، مدیر ارتباطات رمدی در مصاحبهای با گیمزرادار تأکید کرد که تیم توسعهدهنده بهطور ویژهای روی بهینهسازی این بازی تمرکز کرده است.
به نقل از Gamingbolt، پوها در این مصاحبه گفت: «ما کاملا آگاه هستیم که باید حداقل سختافزار مورد نیاز را در سطح معقولی نگه داریم و مانند Control و Alan Wake 2 نیازمندیهای بالایی نداشته باشیم. بااینحال همچنان گرافیک و جلوههای بصری فوقالعادهای که از رمدی انتظار دارید را خواهید دید، اما در یک تجربه چندنفره، نرخ فریم و پاسخگویی کنترلها در اولویت قرار دارند.»
این رویکرد رمدی با روند موفق بازیهای چندنفره محبوب همخوانی دارد. آثاری مانند بازی Fortnite، بازی Counter-Strike 2 و بازی Valorant نیز با نگه داشتن نیازمندیهای سختافزاری، امکان دسترسی طیف گستردهتری از بازیکنان را فراهم کردهاند.
بازی FBC: Firebreak اولین تجربه رمدی در حوزه بازیهای چندنفره محسوب میشود. مایک کایاتا، کارگردان بازی در همین مصاحبه توضیح داد که تصمیم برای ساخت یک بازی چندنفره از تمایل تیم برای ایجاد روایتهای نوظهور نشأت گرفته است تجربهای که تنها زمانی شکل میگیرد که بازیکنان مجبور به همکاری با یکدیگر و به اشتراکگذاری دنیای بازی باشند.
این بازی که در اکتبر گذشته معرفی شد، بازیکنان را در نقش مأمور دفتر فدرال کنترل (Federal Bureau of Control) قرار میدهد. FBC: Firebreak یک بازی کاملا جدید و نه دنباله یا اسپینآف Control است. داستان بازی چند سال پس از وقایع Control در محیط پیچیده Oldest House جریان دارد. بااینحال، توسعهدهندگان تأکید کردهاند که این مکان برای ارائه تجربهای متفاوت و مناسب برای بازی چندنفره، از پایه بازطراحی شده است.
رمدی برنامه دارد بازی FBC: Firebreak را در سال ۲۰۲۵ برای پلتفرمهای پیسی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر کند. این بازی با قیمتی متوسط عرضه خواهد شد و علیرغم دریافت محتوای اضافه پس از انتشار، یک بازی سرویسمحور نخواهد بود.