نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

موتور آنریل ۴.۸ با پیشرفت‌های مربوط به واقعیت مجازی منتشر شد

شرکت اپیک گیمز اخیرا جدیدترین نسخه از موتور بازی‌سازی خود یعنی آنریل ۴.۸ را با ویژگی‌ها و ارتقاهای مختلف برای هماهنگی بیشتر با فناوری واقعیت مجازی منتشر کرد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

اپیک گیمز همچنین اعلام کرد که دموی A Boy and His Kite که در نمایشگاه GDC به نمایش درآمده بود، این هفته برای کاربران موتور آنریل رایگان است. این افراد می‌توانند از بخش‌های مختلف دمو مثل کدها و سایر محتواهای آن برای اهداف مختلف استفاده کنند.

موتور آنریل اکنون امکانات زیادی را در اختیار سازندگان بازی‌های واقعیت مجازی می‌گذارد. با اضافه شدن پشتیبانی از هدست‌های استیم ‌وی‌آر و اچ‌تی‌سی ویو، حالا فرقی نمی‌کند که بازیسازها روی تکنولوژی آکیولس کار می‌کنند یا ولو و سونی؛ موتور آنریل با تمام دستگاه‌های واقعیت مجازی سازگاری کامل دارد.

طبق اعلام اپیک گیمز، ارتقاهای مرتبط با واقعیت مجازی که در نسخه‌ی جدید موتور آنریل لحاظ شده‌اند به قرار زیر هستند:

  • ارتقا به بسته‌ی نرم‌افزاری آکیولس ریفت ۰.۶
  • ارتقا به بسته‌ی نرم‌افزاری گیر وی‌آر ۰.۵
  • پشتیبانی از بسته‌ی نرم‌افزاری جدید آکیولس ویژه‌ی صدا
  • پشتیبانی جامع از رابط برنامه‌ و سخت‌افزار هدست‌های استیم وی‌آر و اچ‌تی‌سی ویو کمپانی ولو
  • ارتقاهای ویژه‌ی مورفیس برای کنسول پلی‌استیشن 4 شامل پشتیبانی از بازتابی ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از بسته‌های توسعه‌ی ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی و همچنین امکان پخش صدای سه‌بعدی با کیفیت بالا
  • بروزرسانی مربوط به پردازش حرکات جهشی

سایر ارتقاهای مهمی که در نسخه‌ی اخیر موتور آنریل معرفی شده‌اند شامل سیستم جدید رندر چمن‌ها و شاخ و برگ درختان، تنظیمات مربوط به عمق دید و سطح جزییات و غیره هستند. اطلاعات بیشتر درباره‌ی نسخه‌ی جدید موتور آنریل و امکانات تازه‌اش در وبسایت رسمی این موتور ارائه شده‌ است.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده