بازی The Witcher 4 نقشهای به بزرگی ویچر ۳ خواهد داشت
استودیو سیدی پراجکت رد که پیش از این با ساخت بازیهای موفقی چون The Witcher 3: Wild Hunt و Cyberpunk 2077 شناخته میشد، سرانجام در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ از پروژه جدید خود با نام The Witcher 4 رونمایی کرد. این بازی که پیش از این با نام رمز پروژه پولاریس شناخته میشد، قرار است تجربهای متفاوت را با محوریت شخصیت سیری بهعنوان قهرمان اصلی داستان ارائه دهد.
به نقل از گیمینگبولت، سباستین کالمبا، کارگردان بازی ویچر ۴ و گوشیا میترگا، تهیهکننده اجرایی این پروژه، در گفتگویی با پادکست Friends Per Second جزئیات جدیدی از این بازی مورد انتظار را فاش کردند. براساس گفتههای این دو، نقشه بازی از نظر وسعت تقریبا برابر با نسخه سوم خواهد بود، هرچند مقیاسها کاملا یکسان نیستند.
کالمبا در بخشی از این مصاحبه به تجربه تیم در ساخت بسته الحاقی برای ویچر ۳ اشاره کرد و گفت: «در ابتدا تخمین میزدیم که Hearts of Stone بین ۵ تا ۱۰ ساعت و Blood and Wine حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت گیمپلی داشته باشد، اما در نهایت هرکدام به ۳۰ ساعت رسیدند!» او افزود که تیم توسعه از تجربیات خود در ساخت سه نسخه قبلی ویچر و همچنین سایبرپانک ۲۰۷۷ برای بهینهسازی محتوای بازی استفاده خواهد کرد.
به گفته کارگردان بازی، تعداد مأموریتها نیز تقریبا مشابه نسخه قبلی خواهد بود، اما تیم توسعه بیشتر روی کیفیت تمرکز کرده است تا کمیت. او اگرچه از اعلام درصد دقیق اندازه نقشه نسبت به نسخه قبلی خودداری کرد، اما تأکید داشت که این بازی در مقایسه با همه آنچه تاکنون توسط سیدی پراجکت رد ساخته شده است، بسیار بزرگ خواهد بود.
بازی ویچر ۴ که ماه گذشته وارد مرحله تولید کامل شده، قرار است دشمنان و مناطق جدیدی را به دنیای این مجموعه اضافه کند و آزادی عمل بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار دهد. این اظهارات با وعدههای قبلی استودیو مبنی بر ارائه تجربهای بهتر، بزرگتر و باشکوهتر از ویچر ۳ همخوانی دارد.
هرچند هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای این بازی اعلام نشده است، اما باتوجهبه سابقه درخشان استودیو سیدی پراجکت رد و همچنین محبوبیت فراوان مجموعه ویچر در میان طرفداران بازیهای نقشآفرینی، میتوان انتظار داشت که ویچر ۴ یکی از مهمترین آثار نقشآفرینی نسل نهم کنسولهای بازی باشد.