برگزاری اولین پیشرویداد «سرمایهگذاری» دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر
صبح امروز صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای رویداد دوشنبههای استارت آپی + پیوند سکوی پرش غزال را در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
هدف از برگزاری این پیشرویداد، ارتباط بین بازیسازان، ناشران و سرمایهگذاران بود. افراد مهمی از بنیاد ملی بازیهای رایانهای و بازیسازان ایرانی در مورد دغدغههای مالی و سرمایهای آثار در دست تولید داخل کشور صحبت کردند.
محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای اعلام کرد که دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر باید بتواند به زیرساختهای اقتصادی هم کمک کند. همچنین حاجی هاشمی در صحبتهای خود به لزوم تاکید بر عنصر ناشر در بازیسازی کشور اشاره کرد. جالب است بدانید که براساس صحبتهای مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، جشنواره آتی بهعنوان یک رویداد کسب و کاری سه روزه در نظر گرفته شده است.
در ادامه رویداد، ندا جعفری، رئیس هیئتمدیره شرکت نارین گیمز طی صحبتهای جالبی اعلام کرد که انتظار دارد سرمایهگذاران نقش بیشتری در فرآنید تولید بازیهای رایانهای داشته باشند. جعفری در ادامه بیان کرد که در جهان امروز، یکی از مهمترین نقشها در اکوسیستم جهانی ویدیوگیم نقش ناشرها است. همچنین رئیس هیئتمدیره شرکت نارین گیمز از جهشی که هوش مصنوعی در صنعت گیم به وجود خواهد آورد، صحبت کرد.
اواسط این پیشرویداد، علیرضا فراهانی معاون کسب و کار بنیاد ملی بازیهای رایانهای در صحبتهای خود اعلام کرد که در کشور ایران ۳۴ میلیون نفر مشغول تجربه گیم هستند. از عدد اعلامشده ۵۹ درصد افراد از گروه مردان و ۴۱ درصد از زنان تشکیل شدهاند.
فراهانی در ادامه ارائه خود، موارد لازمههای توسعه اکوسیستم گیم در ایران را بیان کرد که در ادامه آنها را مشاهده خواهید کرد:
- تامین منابع انسانی
- شبکهسازی
- آسانسازی فرآیند قانونی
- ایجاد داستانهای موفقیت
- تامین زیرساخت مناسب
- بازار بینالمللی
- مرجعیت اطلاعات
- تامین مالی
جالب است بدانید طبق اعلام مجری این رویداد، جشنواره یازدهم بازیهای رایانهای فجر قرار است در سال آینده بهصورت بینالمللی برگزار شود.
جشنواره یازدهم بازیهای رایانهای فجر قرار است در سال آینده بهصورت بینالمللی برگزار شود.
علی نادعلیزاده مدیرعامل شرکت توسعه ابزارهای داده ابریشم در صحبتهای خود بیان کرد که در کشور ایران، فرصت بازیهای کنسولی و PC از دست رفته است و ۴۰ درصد کاربران از پلتفرمهای نامبردهشده استفاده میکنند. او در ادامه اعلام کرد که ما از این بخش درآمد زایی نداریم.
در ساعات انتهایی اولین پیشرویداد «سرمایهگذاری» دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، محمد زهتابی، مدیر عامل شرکت پاییزان از سخت بودن پیدا کردن فرمول موفقیت یا موفقنشدن یک ویدیوگیم صحبت به زبان آورد. او در ادامه صحبتهای خود گفت که صنعت گیم ایران نیازی به سرمایههای ۵۰۰ میلیون تومانی یا یک میلیارد تومانی ندارد و تا وقتی عددهای سرمایهگذاری اندازه افراد نباشد، جهش خاصی در این صنعت نخواهیم دید.
در بخشهای پایانی مراسم موردنظر، محمدمهدی بهفرداد، مدیر عامل شرکت بازیسازی مدریک اعلام کرد که صنعت گیم نیاز به یک برنامهریزی بلند مدت دارد. طبق صحبتهای او این صنعت روز به روز مسیر افول خود را طی میکند و این بازار در حال حاضر شناخته شده نیست.
نظر شما عزیزان چیست؟ چه انتظاراتی از آثار ویدیوگیمی ایرانی دارید؟ دیدگاه خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.