سازنده بازی Yakuza میگوید دوران بزرگ بودن نقشه بازیها به سر رسیده است
توشیهیرو ناگوشی اخیرا در مصاحبهای با رسانه Famitsu توضیح داد که اولین بازی استودیوی او یک اثر اکشن ماجراجویی خواهد بود و همچنین تاکید کرد که به عقیده او، اندازه بازیها دیگر مانند گذشته اهمیت ندارد.
ناگوشی دراینباره گفت:«من دوست دارم اثری بسازم که بازی کردنش سرگرمکننده باشد، اما ساختنش خیلی دردسر نداشته باشد. با اینکه بازیهای کاملا جدید و اورجینال زیادی در بازار نیستند، اگر بازیهای خارجی (بازیهای غیرژاپنی) را هم در نظر بگیرید میبینید که آنقدر بازی در بازار وجود دارد که تجربه کردن همه آنها غیرممکن است. با توجهبه این شرایط، فکر میکنم که تعداد بازیهای کنسولی که در طول زندگی یک گیمر معمولی عرضه میشود، کمی بیش از حد زیاد است. هنوز بازیهای زیادی در حال عرضه هستند، اما بهنظر من دوران بازیهایی که دلیل فروششان، اندازه بزرگشان بود تمام شده است.»
ناگوشی سه سال پیش یک استودیو جدید تاسیس کرد، اما هنوز اولین بازی خود را معرفی نکرده است. او پس از اینکه نظراتش را درباره بازیهای بزرگ به رسانه Famitsu گفت، اعلام کرد که در پروژه فعلیاش بهدنبال کوچک کردن نقشه بازی است. او این تصمیم را اینطور توضیح داد: «ما بهزودی باید وارد مرحله تولید انبوه بازیهایمان شویم، بنابراین باید خیلی زود درباره اندازه بازی تصمیم بگیریم؛ اما من هنوز دارم فکر میکنم که آیا بازی بهاندازه کافی خوب است یا خیر. قطعا ما در بازی نقشه خواهیم داشت، اما نسخه فعلی نقشه بازی آنقدر بزرگ است که تقریبا میتوان گفت بیش از حد بزرگ است.»
او سپس ادامه داد: «این دفعه، همزمان با اینکه داشتیم بازیهای فعلی را تجزیه و تحلیل میکردیم، شروع به ساخت یک نقشه بزرگ با جادهها و بزرگراههای متعدد کردیم. حالا داریم کمکم نقشه را کوچک میکنیم و بهدنبال بهترین نقطه تعادل در بازی میگردیم.» وقتی خبرنگار رسانه فامیتسو به ناگوشی گفت که داشتن یک نقشه بزرگ چیز بدی نیست، اگر محتوای کافی برای آن داشته باشید، ناگوشی تایید کرد و گفت: «دقیقا نکته همینجا است. شما میتوانید نقشه را با عناصر مختلف پر کنید تا بهنظر بیاید که محتوای کافی دارید، اما اینکه یک تجربه را بارها و بارها در بازی تکرار کنید کار مدرن و جدیدی نیست.»
ناگوشی سپس به تجربه بازی نیز اشاره کرد و گفت: «فکر میکنم برای اینکه بتوانید بهدرستی اندازه نقشه را با تجربه سرگرمکننده بازی متصل کنید، خیلی مهم است که منظره جهان بازی را چگونه طراحی میکنید و به بازیکن یا همان پروتاگونیست بازی توضیح بدهید که دارد در این جهان چه کاری انجام میدهد. نقش دراما این است که از این موضوع پشتیبانی کند. حس میکنم که زمان تصمیمگیری درباره اینکه چه اندازهای در بازی میتواند به تمام بخشها تعادل بدهد، بهزودی خواهد رسید.»
منبع: VGC