سونی از شکست Concord درس گرفته است

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
نشستن دور میز شخصیت‌های بازی Concord
شکست سنگین بازی Concord و تعطیلی استودیوی سازنده آن، مدیران سونی را به بازنگری در سیاست‌های توسعه و انتشار بازی‌های جدید واداشته است.
تبلیغات

سونی با وجود فروش چشمگیر ۶۵.۵ میلیون کنسول پلی استیشن 5 و عملکرد قوی در فروش نرم‌افزاری، یک نقطه تاریک در کارنامه مالی خود دارد. بازی Concord که در ۲۳ اوت برای پلی استیشن 5 و پی‌سی منتشر شد، تنها ۲۵ هزار نسخه فروش داشت و پس از دو هفته از فروشگاه‌ها حذف و سرورهای آن خاموش شدند.

به نقل از Gamingbolt، هیروکی توتوکی، مدیر ارشد عملیاتی و مالی سونی، در نشست پرسش و پاسخ پس از انتشار گزارش مالی شرکت گفت: «در مورد آی‌پی‌های جدید، طبیعتا تا زمانی که محصول را عرضه نکنید، نمی‌توانید از نتیجه مطمئن باشید. بااین‌حال، ما باید مراحل ارزیابی بیشتری را طی می‌کردیم و آزمایش‌های کاربری و ارزیابی‌های داخلی را زودتر انجام می‌دادیم.»

او همچنین به مشکل ساختار جزیره‌ای در سونی اشاره کرد و افزود که ارتباط میان بخش‌های مختلف توسعه و فروش می‌توانست روان‌تر باشد.

قهرمانان آماده نبرد برای دموکراسی در بازی Helldivers 2

سادهیکو هایاکاوا، معاون ارشد امور مالی و روابط سرمایه‌گذاری سونی نیز با اشاره به شکست Concord و موفقیت Helldivers 2 تأکید کرد که شرکت از هر دو تجربه درس‌های ارزشمندی آموخته است.

سونی اعلام کرده است که پس از عرضه Ghost of Yōtei در سال ۲۰۲۵، هر سال بازی‌های تک‌نفره بزرگی را منتشر خواهد کرد. همچنین پیشرفت خوبی در زمینه بهبود فرآیندهای توسعه بازی‌های سرویس‌محور حاصل شده است و پروژه‌های جدید مانند Marathon از استودیو Bungie و Fairgame$ از Haven Studios به خوبی مراحل توسعه خود را می‌گذارنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات