رئیس سابق آرکین: تعطیلی استودیو آرکین آستین تصمیم درستی نبود

جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
کاراکترهای Redfall در حال شکار یک خون آشام
رافائل کولانتینو، بنیانگذار و رئیس سابق استودیو آرکین، از تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی شعبه آستین این استودیو انتقاد کرد.
تبلیغات

استودیو آرکین که به واسطه خلق بازی‌های برجسته‌ای همچون Dishonored شهرت جهانی پیدا است، یکی از نام‌های درخشان در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. این استودیو در سال ۲۰۱۷ به زیرمجموعه‌ای از شرکت مایکروسافت تبدیل شد، اما متأسفانه در جریان اخیر کاهش نیروی انسانی این شرکت، شعبه آستین آن ناگزیر به تعطیلی شد.

به نقل از Gamingbolt، حالا رافائل کولانتینو، مؤسس استودیو آرکین، از تصمیم اخیر شرکت مایکروسافت مبنی بر تعطیلی شعبه آستین این استودیو ابراز نارضایتی کرد. کولانتینو که پیش از این ریاست استودیو آرکین را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای با رسانه PC Gamer این اقدام مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «آرکین آستین گروهی بسیار ویژه بود که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داد و می‌توانست دوباره این موفقیت را تکرار کند.»

به گفته او که اکنون ریاست آستودیو WolfEye را بر عهده دارد، این تصمیم احتمالا برای راضی نگه داشتن سرمایه‌گذاران و بازار سهام گرفته شده است. او همچنین تاکید کرد که جمع کردن افرادی مانند هاروی اسمیت و ریکاردو بر در یک تیم، اتفاقی است که در یک برهه زمانی خاص رخ می‌دهد و نمی‌توان به سادگی با استخدام‌های جدید آن را بازسازی کرد.

با وجود تعطیلی آرکین آستین، استودیو تانگو گیم‌ورکز که سرنوشت مشابهی داشت، توسط کرافتون خریداری شد و اکنون مشغول ساخت نسخه دوم Hi-Fi Rush است. به نظر شما تعطیلی آرکین آستین تصمیم درستی بود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات