ریوت گیمز شایعه ساخت بازی برای رقابت با Deadlock را رد کرد
اخیرا شایعهای در رسانههای اجتماعی پخش شده بود که ادعا میکرد شرکت تنسنت مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به شرکت ریوت گیمز داده است تا یک بازی تیراندازی قهرمانمحور چندنفره را برای رقابت با پروژه Deadlock شرکت Valve توسعه دهد. بااینکه این شایعه از همان ابتدا دور از ذهن به نظر میرسید و بعدها نادرستی آن فاش شد، شرکت ریوت گیمز ترجیح داده است درباره آن شفافسازی کند.
درهمینراستا جو هیکسون، مدیر ارتباطات ریوت گیمز در پیامی اعلام کرد که تمام ادعای مطرح شده در این شایعه کذب بوده است و همه جنبههای آن مضحک به نظر میرسند: «تاکنون شایعههای دیوانهکننده زیادی دیدهام، اما این مورد بهوضوح ساختگی است. مقالهای که در اسکرینشات میبینیم، حتی وجود خارجی ندارد. تنسنت هیچگاه به برنامهنویس ما اینگونه بودجه نمیدهد و شیوه کار آنها بهاین شکل نیست. در ریوت گیمز برنامههای زیادی برای تحقیق و توسعه در حال انجام هستند، اما هیچکدام به تجربه Deadlock شباهت ندارند».
بااینکه شایعه مذکور کاملا رد شده است، اما ریوت گیمز هدف بسیار خوبی برای آن به حساب میآید. این شرکت هماکنون توسعه و پشتیبانی بازی MOBA مشهور League of Legends و بازی تیراندازی قهرمانمحور Valorant را پیش میبرد که هردو موفقیتهای زیادی کسب کردهاند و محبوبیت بالایی دارند. باتوجهبه اینکه شرکت Valve از ترکیب این دو ژانر برای ساخت بازی Deadlock بهره برده است، به نظر میرسد ریوت گیمز هم میتواند از رویکردی مشابه برای قدم گذاشتن در قلمروهای جدید از صنعت بازی استفاده کند.
درحالحاضر میدانیم ریوت گیمز مشغول توسعه دو بازی در جهان Runeterra از مجموعه League of Legends است. بازی اول، پروژه مبارزهای و رایگان 2XKO خواهد بود که برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است. دومی یک بازی MMO رونمایی نشده است و باتوجهبه ریبوت توسعه آن برای دنبال کردن مسیری متفاوت، تا مدت زمان زیادی اطلاعاتی از آن نخواهیم داشت.
منبع: TheGamer