چرا ریمیک Metal Gear Solid 3 به عنوان «بازی هیدئو کوجیما» معرفی نمی‌شود؟

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
تهیه کننده بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater توضیح می‌دهد که چرا این بازی با عنوان «A Hideo Kojima Game» معرفی و عرضه نمی‌شود.
تبلیغات

طرفداران بازی‌های متال گیر سالید، به دلایل متعددی چشم انتظار بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater هستند. این بازی اولین عرضه‌ی بزرگ این مجموعه از زمان جدایی هیدئو کوجیما، خالق برجسته‌ی آن از شرکت کونامی محسوب می‌شود که از این حیث اهمیت زیادی دارد. اما باوجود این که این بازی به عنوان یک نسخه‌ی ریمیک یا بازسازی صحنه به صحنه و وفادار به نسخه‌ی اورجینال خود در نظر گرفته می‌شود، همچنان قرار نیست که لیبل مشهور «A Hideo Kojima Game» را به همراه داشته باشد. موضوعی که باعث به وجود آمدن یک سری حواشی در میان طرفداران نیز شده است. حالا نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده ارشد این مجموعه، دلایل خود را برای این کار توضیح می‌دهد.

اوکامورا در گفتگوی اخیر خود در ویدیوی «Production Hotline» شرکت کونامی در یوتیوب، بعد از نمایش سکانس ابتدای بازی Delta: Snake Eater اظهار داشت که چطور قرار است با مسئله‌ی اسامی نمایش داده شده به عنوان سازندگان بازی و به خصوص نسخه‌ی اورجینال آن برخورد شود.

عبارت A Hideo Kojima Game

وبسایت Gamingbolt به نقل از اوکامورا می‌نویسد: «تیم توسعه دهندگان بازی، بحث و گفتگوی داخلی زیادی درباره نحوه‌ی نمایش اسامی سازندگان بازی داشتند که در نهایت روی یک موضوع به توافق رسیدیم؛ قرار نیست این اسامی را تغییر دهیم. بنابراین از ابتدا قرار بر این شد که فقط نام سازندگان نسخه اصلی بازی نمایش داده شود. اما درباره نحوه‌ی انجام این کار، ابتدا قرار براین شد که صفحه Credits بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater را به همان شکلی که بود، مورد استفاده قرار دهیم. اما باید دیدگاه توسعه دهندگان اصلی بازی را نیز در نظر می‌گرفتیم. به عنوان مثال، اگر قرار بود این بخش را تغییر دهیم، ممکن بود آن‌ها از این کار ناراحت شوند. در مقابل، ممکن بود اصلاً بگویند که وقتی من کاری برای این بازی نکردم، چرا اسم من را در انتهای کار نمایش می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم که هریک از سمت‌های سازمانی را با پیشوند «نسخه‌ی اورجینال» نمایش دهیم. یعنی مثلاً Original Programmer یا چیزهای دیگر. این کار به نظر بهترین تصمیم ممکن می‌رسید.»

اوکامورا در ادامه تأیید می‌کند که برخلاف نسخه‌ی اورجینال بازی، بازی Delta: Snake Eater قرار نیست با عبارت A Hideo Kojima Game آغاز شود. در عوض قرار است که عبارت «Based on Metal Gear Solid 3» در ابتدای بازی نمایش داده شود. علت این کار هم مطابق گفته‌های قبلی او این است که کوجیما نسخه‌ی ریمیک بازی را کارگردانی نکرده است. بنابراین دلیلی برای این کار وجود ندارد. اوکامورا در ادامه توضیح داد که مثلاً بازی‌های قبلی این مجموعه مانند Portable Ops که توسط خود او کارگردانی شده بودند هم این عبارت را در ابتدای بازی نداشتند.

هیدئو کوجیما و شخصیت اصلی بازی متال گیر سالید

«شما احتمالاً متوجه این شدید که اکثر بازی‌های Metal Gear Solid با عبارت A Hideo Kojima Game شروع می‌شدند. اما در بازی Delta: Snake Eater این عبارت با «Based on Metal Gear Solid 3» جایگزین شده است. من می‌خواهم یک توضیح کوتاهی در اینباره داشته باشم تا همه متوجه علت آن شوند. همیشه اینطور بود که بازی‌هایی که خود آقای کوجیما آن را کارگردانی نکرده بودند، به عنوان «یک بازی هیدئو کوجیما» معرفی نمی‌شدند. به عنوان مثال خود من هم تعدادی از بازی‌های این مجموعه مانند Portable Ops و Digital Graphic Novel را کارگردانی کرده بودم که هیچ یک از آن‌ها با این عبارت شروع نمی‌شوند. در مورد Ghost Babel که توسط یک سازنده دیگر تولید شده بود نیز همینطور است. بنابراین تصمیم گرفتیم که بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نیز همین مسیر را طی کند.»

اوکامورا در ادامه‌ی این ویدیو توضیح می‌دهد که پایبند بودن Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به نسخه‌ی اورجینال خود، به نفع این بازی خواهد بود. همچنین در ادامه تأیید می‌کند که این بازی هم‌اکنون به طور کامل قابل تجربه است.

بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر در دست ساخت است. تجربه آزمایشی این بازی در رویداد توکیو گیم شو این ماه قابل انجام خواهد بود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات