بازی ایندیانا جونز بازیکنان را به استفاده از اسلحه تشویق نمیکند
استودیوی ماشینگیمز (MachineGames)، به لطف مجموعه بازیهای ماندگار ولفنشتاین (Wolfenstein) در تاریخ بازیهای ویدیویی، همواره با بازیهای شوتر اول شخص خود شناخته میشود. اما همانطور که توسعه دهندگان این استودیو پیش از این هم به طور شفاف به این مسئله تأکید داشتند، بازی بعدی آنها یعنی Indiana Jones and the Great Circle قرار نیست که شباهتی به آثار قبلی این شرکت داشته باشد. هرچند که در این بازی هم زاویه دید بازیکن اول شخص است و از اسلحه هم استفاده میشود.
اکسل تورونیوس، کارگردان بازی Indiana Jones and the Great Circle در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GamesRadar درباره همین موضوع صحبت کرده است. Gamingbolt به نقل از کارگردان بازی مینویسد: «این بازی، مخاطبان خود را به استفاده از سلاح در طول ماجراجوییهای ایندیانا جونز تشویق نمیکند» و گیم پلی بازی روی استفاده از «ذهن» و البته «شلاق» نمادین شخصیت اصلی بازی تمرکز دارد.
تورونیوس در ادامه اظهارات خود در اینباره میگوید: «اینطور نیست که شما به سمت استفاده از سلاح در بازی سوق داده شوید. راه اصلی تجربه گیم پلی این بازی، استفاده از ذهن و شلاق است.»
تورونیوس توضیح میدهد که متمرکز کردن بازی Indiana Jones and the Great Circle روی تیراندازی، از نظر منبع اقتباس کاراکتر بازی درست نیست و در عوض، the Great Circle تلاش میکند تا «خطرات استفاده از اسلحه» را در ذهن مخاطب القا کند.
«ایندی هیچ ابرسلاحی برای مقابله با دشمنان خود ندارد. در بسیاری از موارد، حتی نمیتوان او را در یک درگیری تمام عیار تصور کرد. در هرحال او یک معلم و یک باستان شناس سر به هوا است که علایق او باعث شدند تا در این مسیر عجیب و غریب قرار بگیرد و مدام با دشمنان و تلههای آنها رو به رو شود.»
«بنابراین اگر او را مدام در مأموریتهای تیراندازی به سمت دشمنان قرار دهیم، به شخصیت اصلی او وفادار نبودهایم. تیم توسعه دهندگان ماشینگیمز نیز تلاش کردند تا سطح خطری که او را تهدید میکند را در ذهن تداعی کنند. شما باید بدانید که اگر میخواهید با دشمن درگیر شوید، با خطرات زیادی رو به رو خواهید شد.»
جرک گوستافسون، کارگردان بازی در ادامه اضافه میکند که باوجود اینکه سلاحهای زیادی در بازی وجود دارند، بازیکنان به سمت استفاده از آپشنهای دیگری مانند استفاده از سلاحها برای درگیری نزدیک تشویق میشوند.
«ما با بازی خاصی مواجه هستیم که سلاحهای زیادی در آن وجود دارند، اما به خاطر پرسروصدا بودن و خطراتی که دارند، شما میتوانید یکی از آنها را بردارید و صرفاً از آن برای درگیری نزدیک با دشمنان استفاده کنید. این نوع رفتار، کاملاً برازنده ایندیانا جونز است.»
مشخص است که ماشینگیمز تمام تلاش خود را میکند تا تجربه متفاوتی را نسبت به آنچه که با آن شناخته میشود به مخاطب ارائه کند.
Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر (۱۹ آذر) برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه خواهد شد. کاربران پلی استیشن 5 نیز در بهار ۲۰۲۵ بازی را دریافت خواهند کرد.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
نظرات