تیم سازندهی Landmark اکنون روی بازی EverQuest Next متمرکز شدهاند
Landmark بازی مستقلی است که یک ابزار قدرتمند برای طراحی ساختمانهای مختلف را در اختیار بازیکنها قرار میدهد. این بازی از ابتدا به عنوان بخشی از سیستم ساختوساز EverQuest Next طراحی شد و قرار بود که پس از تکمیل، این دو بازی با یکدیگر ترکیب شوند. مایکلز گفت که پس از انجام برخی از کارهای جزیی باقیمانده مربوط به Landmark، حالا تیم سازندهی این بازی بر روی EverQuest Next مشغول به فعالیت هستند. او توضیح داد:
از آنجایی که تیم سازندهی بازی، کارهای مربوط به اصلاح بخشهای مختلف و باگهای وابسته به آن را به پایان رساندهاند، ما تمرکز و منابع خود را بر روی کارها و سیستمهایی که در EverQuest Next مورد استفاده قرار میگیرند و دارای اولویت بالاتری هستند خواهیم گذاشت. همزمان با انجام این کار ما بر روی بخشهایی که ریسک نوآوری زیادی دارند نیز فعالیت خواهیم کرد؛ یعنی در حالی که ما میدانیم قصد انجام چه کاری را داریم، کاملا آگاهیم که وارد کردن اینها به بازی و کارایی درستشان نیازمند میزان نامشخصی از کار تکراری، تنظیم و گاهی هم تغییر مسیرهای ناگهانی و قابل توجه است. به همین دلیل ما نمیتوانیم به راحتی قول تاریخ مشخصی را بدهیم، چون تا زمانی که خیلی نزدیکتر نشدهایم، حتی بهترین برآوردهای ما نیز چیزی جز حدس و گمان نخواهند بود.
مایکلز تاکید کرد که باز هم آپدیتهای مختلفی برای Landmark منتشر خواهند شد، اما این اتفاق به صورت نامنظمتر نسبت به یک سال اخیر رخ میدهد. او همچنین توضیح داد با اینکه تیم سازنده تمام تمرکزشان را معطوف EverQuest Next کردهاند، اما این موضوع نباید باعث شود که بازیکنها امسال منتظر انتشار این بازی باشند.
ساخت EverQuest Next و Landmark در بخش سرگرمیهای آنلاین سونی آغاز شده بود، اما اوایل امسال باخبر شدیم که این بخش از سونی جدا شده و به شکل یک استودیوی مستقل تحت عنوان دیبریک به کارش ادامه میدهد.
هر دو بازی دارای سبک نقشآفرینی چندنفرهی کلانآنلاین (MMORPG یا ممورپچ) هستند و با موتور فورجلایت که از آن در ساخت عناوین PlanetSide 2 و H1Z1 نیز استفاده شده است ساخته میشوند. EverQuest Next که تاریخ انتشارش مشخص نیست، برای رایانههای شخصی ویندوزی و پلیاستیشن 4 در حال توسعه است. Landmark نیز اکنون در مرحلهی انتشار آزمایشی (بتا) قرار دارد.
منبع: GameSpot