نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

مایکروسافت با نگاهی فراتر از E3، برنامه‌های بزرگی برای نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ دارد

اواخر ماه جاری، نمایشگاه  2015 E3 در لوس‌آنجلس مرکز توجه بازی‌های ویدیویی خواهد بود اما این تنها مراسم بزرگ امسال نیست و مایکروسافت با دیدی فراتر از E3، برنامه‌های بزرگی برای نمایشگاه گیمزکام آلمان دارد، برنامه‌هایی که با غیاب نطقی از سونی در گیمزکام امسال، این برنامه‌ها بیشتر به چشم خواهند آمد.

هنوز دو هفته تا آغاز نمایشگاه E3 2015 باقی مانده مایکروسافت به فکر حضوری قدرتمند و پربار در نمایشگاه گیمزکام است و بنابر صحبت‌های فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، این نمایشگاه نیز به اندازه E3 برای آن‌ها حائز اهمیت است و سعی دارند در هر دو رویداد، حضوری پر رنگ داشته باشند. فیل اسپنسر در‌این‌باره در پاسخ به یکی از هواداران در شبکه اجتماعی توییتر گفت:

ما باید به همان اندازه که به نمایش محتوا در E3 می‌پردازیم، در گیمزکام هم موفق عمل کنیم.

اسپنسر بیش از این راجع به برنامه‌های مایکروسافت برای همایش گیمزکام سخن نگفت. نمایشگاهی که ۱۴ تا ۱۸ مرداد ماه سال جاری (۵ تا ۹ آگوست ۲۰۱۵) در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد و بر خلاف E3، بازدید از آن برای عموم آزاد است و تاریخ نشان داده که صدها هزار نفر از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. البته با توجه به سابقه مایکروسافت در معرفی بازی‌های بزرگ در جریان نمایشگاه گیمزکام، این خبر خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.

ایکس باکس گیمزکام

سال گذشته بود که مایکروسافت در جریان این نمایشگاه از بازی انحصاری Rise of the Tomb Raider رونمایی کرد. دیگر رونمایی چشمگیری که مایکروسافت در جریان نمایشگاه گیمزکام داشته  شامل نسخه یک ترابایتی ایکس‌باکس وان و نسخه سفید رنگ این کنسول به همراه بازی Sunset Overdruve می‌شود.

در طرف مقابل، حریف مایکروسافت یعنی سونی که سال گذشته نطق اختصاصی برگزار کرد، امسال در گیمزکام حضور نخواهد داشت. در تئوری، این موضوع می‌تواند فضا را برای عرض اندام هر چه بیشتر مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام امسال بیشتر کرده و تا جای ممکن توجه‌ها را به خود جلب کند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت درباره نمایشگاه گیمزکام اظهارنظر می‌کند. پیش از این نیز این شرکت اذغان کرده بود که کنفرانس ۹۰ دقیقه‌ای آن‌ها در نمایشگاه E3 همه چیز را شامل نخواهد شد و این بدین معنا است که آن‌ها بعضی از محتواهای خود را برای نمایش در گیمزکام نگه خواهند داشت.

مایکروسافت ماه گذشته عنوان کرد:

امسال، ما بازی‌های بزرگ و خوبی را داریم تا با شما به اشتراک بگذاریم وس بعضی از نمایش‌های هیجان‌انگیز خود را برای نمایشگاه گیمزکام در ماه آگوست نگه خواهیم داشت.

نطق اختصاصی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2015 دو هفته دیگر برگزار خواهد شد. برای پوشش کامل اخبار و ویدیوی‌های E3 امسال، زومجی را دنبال کنید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده