نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶

گزارش: کنسول بعدی نینتندو با نام رمز NX بر پایه اندروید عرضه می‌شود

بر اساس گزارش‌های رسیده از وب‌سایت ژاپنی Nikkei، کنسول بعدی نینتندو که با نام رمز NX شناخته می‌شود،مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خواهد بود. البته هنوز هیچ اطلاعات دقیقی راجع به این کنسول، زمان عرضه و قابلیت‌های آن منتشر نشده است.

بر اساس گزارش یکی از کاربران انجمن نئوگَف، یکی از منابع داخلی شرکت نینتندو عنوان کرده که سیستم‌عامل کنسول نینتندو NX بر پایه اندروید خواهد بود. این حرکت و گذار به سمت یک سیستم عامل متن‌باز می‌تواند نشان از انعطاف نینتندو برای دادن آزادی عمل بیشتر به توسعه‌دهندگان باشد. آزادی عملی که این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا با ساخت محتوا روی کنسول نینتندو، بتوانند آن را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز منتشر کنند.

این کنسول که با نام رمز NX شناخته می‌شود، اسفند ماه سال گذشته توسط نینتندو معرفی شد. نینتندو طی این کنفرانس خبری، از نقشه راه آینده خود صحبت و اعلام کرد که به ساخت بازی‌های موبایل خواهد پرداخت و از این کنسول بازی نام برد. نینتندو اطلاعات زیادی راجع به NX ارائه نکرد. سَمبُل و معرفی این سخت‌افزارِ جدید تعریفی جدید را با خود خواهد داشت و به عنوان یک کنسول جانشین برای نسل حاضر نخواهد بود.

در حالی که هنوز اطلاعات راجع به NX بسیار کم است، اما ایواتا، مدیر عامل نینتندو چندی پیش عنوان کرده بود که راهی متفاوت نسبت به گذشته را با دستگاه جدید در پیش خواهد گرفت. انتظار می‌رود نینتندو سال آینده میلادی اطلاعات بیشتری راجع به کنسول مرموز NX را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارد.

ظاهرا قرار است NX با سرویس عضویت جدیدی عرضه شود که به وسیله DeNA (یکی از غول‌های صنعت موبایل ژاپن) توسعه داده می‌شود و جای نینتندو کلاب را خواهد گرفت و دستگاه‌ها و پلتفرم‌های نینتندو و غیر نینتندو مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را یکی و متحد خواهد کرد. سرویس عضویت مجتمع، عنوانی است که نینتندو برای این سرویس در نظر گرفته است. چندی پیش، ایواتا در جریان کنفرانسی که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار کرد،‌ کمی بیشتر به این سرویس کمتر شناخته‌شده پرداخت.

ایده پشت این سرویس احداث یک پل ارتباطی نه تنها بین گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی (شامل کنسول در دست ساخت جدید نینتندو با نام رمز NX) بلکه شامل کامپیوترهای شخصی نیز می‌شود.

این در حالی است که نینتندو سعی دارد تا اولین بازی موبایل خود را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.  همانطور که پیش از این در زومجی خواندید، نینتندو توانست پس از چهار سال به سوددهی سالانه برسداین سوددهی سالانه با فروش ۹.۵ میلیون دستگاه نینتندو وی‌یو همراه بوده است.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده