نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه - قسمت ۱۸: از تولد ۳۵ سالگی Pac-Man تا چهارمین اپیزود بازی تاج و تخت

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

یک هفته‌ی دیگر هم گذشت. هفته‌ای که روزهای ما قبل نمایشگاه E3 را در آن سپری کردیم. حتما مشغول روزشماری برای این رویداد بزرگ هستید. ما هم برای دیدن برخی از نمایش‌ها نمی‌توانم صبر کنم و از طرفی یک حقیقت تلخ که نمایشگاه E3 هر ساله دقیقا در ماهی برگزار می‌شود که همزمان با روزهای اوج امتحانات برخی از ما می‌شود. ساعت ۸ صبح امتحان و سه ساعت قبل از آن کنفرانس سونی که خاتمه بخش یک شب طولانی و نفس‌گیر برای جماعت گیمرها است. شبی که با یک اینترنت لاک‌پشتی مشغول دیدن کنفرانس‌ها شده و از هر ۲۰ ثانیه فقط سه ثانیه را می‌بینیم و به اوج لذت می‌رسیم که فلان بازی را نشان دادند! خدای من چه گرافیکی داشت! با کیفیت 180p گرافیک بازی را تشخیص داده و صبح قبل از رفتن به جلسه امتحان تمام تریلرهایی که تا آن موقع منتشر شده را روی دانلود گذاشته و ظهر که برگشتیم با هیجان خاصی به تماشایشان می‌نشینیم. در نهایت هم از نمایشگاه نا‌امید شده و منتظر سال بعد می‌نشینیم. بله! این حقیقت تلخی است که در سال‌های اخیر E3 نتوانسته انتظارها را برآورده کند. درواقعا توقع مخاطب آن‌قدر بالا است که حتی اگر نمایش خوبی هم ببیند، نمی‌تواند لذت کافی ببرد. به‌خصوص این‌که همه با ورود به نسل هشتم منتظر بازی‌های جدید و شگفت‌انگیزی هستند و این هم توقعی به‌جا است و اگر با منطق به نمایشگا‌ه‌های این چند سال نگاه کنیم، کم کاری ناشران بزرگ را می‌بینیم. آن‌ها حتی معدود سورپرایزهای خود را قبل از شروع نمایشگاه معرفی می‌کنند و به نمایش می‌گذارند تا هیجانی که باید برای کنفرانس‌ها باقی بماند از بین برود. اما نظر من را بخواهید امسال می‌توان امید بیشتری به E3 داشت و سرانجام اولین دست‌پخت چندسازنده‌ی بزرگ را برای نسل هشتم مشاهده کرد. شاید هم یکی دو بازی بزرگ برای اولین بار در نمایشگاه معرفی شود که در این صورت یک امتیاز بسیار بزرگ برای E3 خواهد بود و امیدواریم این‌گونه باشد.

52

هفته‌ای که گذشت فقط یک بازی مطرح را به روی خود دید. اپیزود چهارم Game of Thrones با نام Sons of Winter (پسران زمستان) منتشر شد. داستان بازی از خاندان فورستر روایت می‌شود؛ در زمانی که رویدادهای جنگ پنج پادشاه اتفاق می‌افتد. بازی از دید چندین شخصیت دنبال می‌شود، از جمله اعضای اصلی خانواده و حتی شخصی که به عنوان خدمتکار در خانه مشغول به کار است. در قسمت چهارم سرنوشت خانواده فورستر در تعادل قرار گرفته است و تمامی اعضای خانواده در امنیت به سرمی‌برند. بازی سریالی Game of Thrones در مجموع دارای شش قسمت است که تاکنون چهار قسمت آن به نام‌های Iron From Ice، Sons of Winter ، The Lost Lords و The Sword in the Darkness منتشر شده است.

دانلود ویدئو با رزولوشن 360p

 

مهمترین اخبار:

هفته‌ی گذشته پَک-مَن ۳۵ ساله شد. به همین مناسبت ویدیویی برایتان در نظر گرفتیم که دیدنش خالی از لطف نیست:

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

پَک-مَن عامل شکوفایی عصر دستگاه‌های آرکید بود، به تعبیری دقیق‌تر، این پَک-مَن بود که توانست باعث همه‌گیر شدن دستگاه‌های آرکید شود، دستگاه‌هایی که به نوعی پدر معنوی کنسول‌های بازی خانگی به حساب می‌آیند. حالا نشان و شخصیت پَک-مَن یکی از شناخته‌شده‌ترین و البته بانفوذترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. بسیاری از بازیکنان و تحلیل‌گران بازی‌های ویدیویی عقیده دارند که پَک-مَن نقطه تحول تاریخ بازی‌ است.

5

خبر جالب دیگری نیز این هفته در مورد پک-من منتشر شد و آن ساخت نسخه‌ای جدید از این بازی بود. بندای نامکو، ناشر بازی پَک-مَن اعلام کرد که استودیو ونکوور این شرکت به همراه سازنده بازی موبایل Crossy Road در حال ساخت یک بازی پَک-مَن جدبد هستند، این بازی درباره مرحله ۲۵۶ روی دستگاه‌های آرکید خواهد بود. مرحله‌ای که به دلیل خطا نرم‌افزاری هیچگاه قابل بازی نبود.

راک‌استار سن دیگو، سازنده‌ی بازی Red Dead Redemption به دنبال بالاترین گرافیک ممکن برای بازی آینده‌ی خود است. آگهی استخدام جدید این استودیو برای جذب یک برنامه‌نویس گرافیکی این موضوع را آشکار می‌سازد. راک‌استار سن دیگو در مجموع برای ۳۶ موقعیت شغلی در زمینه‌های مختلف آگهی استخدام منتشر کرده که نشان می‌دهد این استودیو خود را برای ساخت یک بازی بزرگ آماده می‌کند.

1

آخرین بازی راک‌استار سن دیگو Red Dead Redemption بود که ۵ سال پیش منتشر شده است و بعید نیست نسخه‌ی دوم در راه باشد!

بازی بزرگ The Witcher 3 نیز عرضه شد تا علاقه‌مندان به بازی‌های وسیع و نقش‌آفرینی، تابستانی خوب را پیش رو داشته باشند اما از نقطه نظر مقایسه، کدام کنسول عملکرد بهتری در اجرای این بازی دارد و کدام کنسول در ارائه تجربه‌ای بهتر، عملکرد بهتری داشته است؟ به طور خلاصه در طول گیم‌پلی، هر دو کنسول از نرخ فریمی ناپایدار در حرکت از محیط‌های شلوغ مانند شهر Novigrad رنج می‌برند اگرچه مبارزات بازی دارای نرخ فریمی پایدار است که حول و حوش ۳۰ فریم در ثانیه در نوسان است. هر دو کنسول در حین اجرای محیط‌های شلوغ مانند جنگل از مشکل مخصوص به خود رنج می‌برند. نتیجه این است که هیچ‌کدام از این دو کنسول یک تجربه روان و نرمی که باید ارائه دهند را به مخاطب القا نمی‌کنند و هر دو مستعد مشکلاتی بزرگ در بخش گیم‌پلی هستند. مشخصا، اگر شما یک کامپیوتر قابل اطمینان با سخت‌افزاری قدرتمند در اختیار دارید، پلتفرم پی سی ایده‌آل‌ترین گزینه برای تجربه این بازی محسوب می‌شود. شما را به تماشای ویدیو مقایسه دو نسخه کنسولی این بازی دعوت می‌کنیم:

دانلود ویدیو

همچنین یک بسته‌ی بروزرسانی جدید برای نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی و نسخه‌ی پلی استیشن 4 منتشر شد. آن دسته از دوستانی که  نگرانِ چگونگی اجرای نسخه‌ی سوم The Witcher  و انتخابِ تنظیماتِ مناسب برای گرفتنِ بهترین راندمان و کیفیتِ ممکن هستند، مطلب زومجی در این زمینه را از دست ندهند.

4

بازی نقش‌آفرینی استودیوی سی‌دی پراجکت ردتوانست رکورد فروش هفته‌ی اول بازی Battlefield Hardline را بشکند و با ۵۳ درصد فروش بیشتر نسبت به این بازی، قدرتمندترین آغاز در سال ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کند.  Project CARS که هفته‌ی گذشته صدرنشین بود، این هفته ۵۶ درصد کاهش فروش داشت و به مکان چهارم جدول سقوط کرد. بازی‌های Grand Theft Auto V و FIFA 15 که همچنان جزو پرفروش‌های جدول هستند، به ترتیب با ۲۳ و ۴۹ درصد افزایش در میزان فروش، در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

خبر دیگر از سی‌دی پراجکت پیرامون بازی Cyberpunk 2077 است. این استودیو اعلام کرده است که قصد ندارد حداقل تا اوایل سال ۲۰۱۷ از بازی بعدی خود یعنی Cyberpunk 2077 صحبت کند. بازی Cyberpunk 2077 برای اولین بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و گفته می‌شود که تیم کاملا جدایی در استودیو بر روی بازی کار می‌کند. این بازی قرار است بازیکنان را به آینده‌ای بسیار تاریک که در سال ۲۰۷۷ اتفاق خواهد افتاد ببرد. جایی که تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند هم رستگاری و هم نفرین بشریت باشد.

8

بازی فرمول وان (F1)، این فصل برای اولین بار پا به کنسول‌های نسل هشتم خواهد گذاشت بنابراین بسیاری از علاقه‌مندان به این سری مشتاق هستند تا تصاویر این بازی را روی کنسول‌های نسل جدید تماشا کنند. شرکت کُدمسترز، چندی پیش در بلاگ خود اقدام به اشتراک گذاری چند عکس از بازی F1 2015 کرد، بازی که اولین نسل از این سری محسوب می‌شود که قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. کدمسترز برای همین منظور یک موتور گرافیکی کاملا جدید را توسعه داده تا بتواند به جلوه‌های بصری بهتری روی کنسول‌های جدید دست پیدا کند. F1 2015 بخشی از یک سری رانندگی بزرگ و پرآوازه است که روی مسابقات فرمول وان تمرکز دارد. مسابقات فرمول وان از سال ۱۹۵۰ جریان دارند و یکی از پرطرفدارترین مسابقات سبک رانندگی جهان محسوب می‌شود.

فستیوال CEO یک انجمن برای گردآوری مشتاقان و علاقه‌مندان به بازی‌های سبک مبارزه‌ای است که هر ساله در ایالت فلوریدا برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این مراسم تایید کردند که نسخه دمو Street Fighter V در این مراسم قابل بازی خواهد بود. آن طور که پیش‌بینی شده است، به نظر می‌رسد بازی Street Fighter V بهار سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. تا آن زمان، علاقه‌مندان به این بازی می‌توانند به انجام Ultra Street Fighter IV بپردازند. بازی که فردا با قیمت ۲۵ دلار برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

ظاهرا سیاست بازسازی و به نوعی، نوسازی بازی‌های قدیمی برای کمپانی کپ‌کام به خوبی جواب داده و حالا این شرکت ژاپنی از نسخه‌ی بازسازی شده و بهینه‌سازی شده‌ی Resident Evil 0 برای پلتفرم‌های نسل هفتمی و هشتمی رونمایی کرد. Resident Evil 0 در سال ۲۰۰۲ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول گیم‌کیوب نینتندو منتشر شد و جزو بازی‌های خوب این پلتفرم محسوب می‌شود. داستان نسخه‌ی «صفر» روایتی از اتفاقات قبل از نسخه‌ی اول مجموعه Resident Evil است.

6

همان‌طور که می‌دانید جدیدترین نسخه‌ی بازی Need for Speed معرفی شده و این هفته اعلام شد این بازی از جدیدترین موتور بازی‌سازی فراست‌بایت استفاده شده است. این موتور بازی‌سازی که توسط مهندسان کارکشته شرکت دایس، خالقان مجموعه Battlefield توسعه یافته است، چند سالی است که در بیشتر بازی‌های مهم و تاثیرگذار شرکت الکترونیک آرتز مانند Dragon Age: Inquisition، Army of Two , Medal of Honor و خود سری Battlefield استفاده می‌شود. بازی Need for Speed برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در کنار پلتفرم رایانه‌های شخصی ویندوزی برای عرضه در پاییز سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. الکترونیک‌آرتز وعده داده‌ است تا اولین نمایش رسمی و اطلاعات تکمیلی از این بازی را که توسط استودیو گوست در دست تولید است، در کنفرانس E3 2015 خود ارائه دهد.

7+

استودیوی 2K Games به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی آینده‌اش منتشر کرد. این بازی که ظاهرا Advent نام دارد در دنیایی آینده‌گرایانه اتفاق می‌افتد که هک کردن و دستکاری‌های ژنتیکی جزو امور رایج در آن است. هفته‌ی گذشته کمپانی تیک‌تو، مالک 2K Games، اعلام کرده بود که به زودی یک بازی درجه‌ی یک (AAA) از این کمپانی معرفی خواهد شد. گویا قرار است این بازی در سال مالی ۲۰۱۶ تیک‌تو منتشر شود. برای اطلاعات بیشتر فقط باید صبر کرد.

سوپرمسیو گیمز، سازنده‌ی Until Dawn، بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 تاریخ انتشار این بازی را اعلام کرد. Until Dawn در تاریخ ۳ شهریور امسال برای بازیکنان امریکای شمالی و پس از آن برای سایر گیمرهای جهان عرضه خواهد شد. علاوه بر این، سوپرمسیو گیمز یک تریلر جدید از بازی منتشر کرد که در آن علاوه بر شخصیت استورمر، سایرکاراکترها که توسط بازیگران دیگر مانند هیدن پنتیره (Heroes و A Bug’s Life) و رمی مالک (Need for Speed و Night at the Museum) بازی شده‌اند را مشاهده می‌کنیم:

استودیوی کریل‌بایت، سازنده‌ی بازی Among the Sleep اعلام کرد که بازی آن‌ها قرار است برای پلتفرم ایکس‌باکس وان نیز عرضه شود. این بازی پیش از این در تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۴ (۸ خرداد ۱۳۹۳) برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی با سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شده بود و هم‌اکنون از طریق استیم در دسترس است. سال گذشته استودیوی کریل‌بایت نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی که با بهره‌گیری ازهدست واقعیت مجازی پروژه‌ی مورفیوس ساخته می‌شود را تایید کرد. حال نیز قرار است این بازی در تاریخ نامعلومی برای ایکس‌باکس وان عرضه شود.

درحالی که این روزها طرفداران هالیوود از تماشای فیلم Mad Max: Fury Road شگفت‌زده شدند، پاییز امسال هم علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌توانند از جدیدترین نسخه ساخته شده این سری لذت ببرند. در ویدیو جدید منتشرشده در شبکه یوتیوب بازی، استودیو اَوِلانچ قسمت‌هایی از بخش داستانی و انفجارهای بزرگ و عظیم این سری که بسیار محبوب است را به تصویر کشیده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

Mad Max یک بازی جهان‌آزاد و پس-آخرالزمانی است که باتوجه به فیلم آن شناخته می‌شود. اگرچه برخی از عناصر فیلم این سری را در بازی مشاهده خواهید کرد، اما بازی Mad Max یک اثر مستقل با شخصیت و داستان متفاوت است. در این بازی شما همچنین به ماشین اصلی مَکس با نام مَگنوم اوپوس که به معنای «شاهکار بزرگ» است هم دسترسی خواهید داشت.

9

Skylanders Superchargers نام بازی جدید از مجموعه‌ی پرطرفدار کمپانی اکتیویژن است که در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. در بازی‌های مجموعه‌ی Skylanders، بازیکن‌ها می‌توانند از طریق قرار دادن مجسمه‌ی شخصیت‌های مختلف روی دستگاهی به نام «دروازه‌ی قدرت» آنها را وارد بازی کنند. اکتیویژن از سال ۲۰۱۱ تا کنون، چهار بازی به نام‌های Skylanders: Spyro’s Adventure و Skylanders Giants و Skylanders Swap Force و Skylanders Trap Team را از این مجموعه منتشر کرده است و Superchargers پنجمین بازی سری محسوب می‌شود.

به زودی  قرار است نسخه بازسازی شده بازی Darksiders 2  برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود. براساس شواهد موجود در وبسایت آمازون، این نسخه با نام Death-initive عرضه می‌شود. Darksiders 2 که ابتدا در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، یکی از آخرین بازی‌هایی بود که توسط کمپانی ورشکسته شده THQ عرضه شد و از نظر منتقدان توانست موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کند.

نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی Batman: Arkham Knight، مانند دیگر بازی این سری همراه با موارد انحصاری اضافه‌ای برای پلتفرم سونی عرضه خواهد شد. Batman: Arkham Knight دارای مراحلی به نام «کابوس اسکرکرو» خواهد بود که از ابتدا برای خریداران نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 در دسترس است اما مایکروسافتی‌ها باید برای آن کمی صبر کنند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p

همچنین دو لباس‌ مختلف برای بتمن و طرحی برای بت‌موبیل نیز از دیگر از موارد قابل ذکر برای این محتوای انحصاری است. بازی Batman: Arkham Knight در تاریخ ۲ تیر برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

2

برای اولین بار در سری بازی‌ فوتبال FIFA، بازیکنان زن هم حضور خواهند داشت و بالاخره این امر در بازی FIFA 16 محقق خواهد شد.  در این بازی ورزشی، تیم‌ملی زنان کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، چین، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، سوئد، و ایالات متحده آمریکا در زمان عرضه‌ی بازی در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۱ شهریور ۱۳۹۴) حضور خواهند داشت. درست همانند همتایان مرد خود، بازیکنان زن از نظری ظاهری و حرکات، دارای انیمیشن مخصوص به خود هستند. بازی FIFA 16 در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۱ شهریور ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 منتشر خواهد شد.

در ماه فروردین  استودیوی بازی‌سازی مستقلی در پاریس به نام اسپایدرز، جدیدترین پروژه‌ی خود به نام Technomancer را معرفی کرد و حال اعلام شده که اطلاعات بیشتری از این بازی در مراسم E3 امسال منتشر خواهد شد. استودیوی اسپایدرز در کارنامه‌ی خود ساخت بازی‌هایی مثل Bound by Flame و Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper را دارد. این بازی در سبک نقش‌آفرینی آخرالزمانی است وداستان بازی در سیاره‌ی مریخ و در برهه‌ی زمانی که آن‌ را «جنگ برای‌ آب» می‌نامند، روایت می‌شود.

10

اَندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در جریان کنفرانس سالانه سرمایه‌گذاران اعلام کرد بازی Uncharted 4: A Thief’s End که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود، حداکثر تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶ (اسفند-فروردین) روانه بازار خواهد شد. Uncharted 4: A Thief’s End جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Uncharted که جوایز زیادی را هم به خانه برده است. این بازی توسط استودیوی ناتی داگ در دست ساخت است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. Uncharted 4 حماسی‌ترین نسخه در این سری است که شامل مکانیک‌های گیم‌پلی داینامیک در مبارزات و بخش پلتفرمر است و محیط‌های وسیع‌تر برای کاوش در آن‌ها با گرافیک پیشرفته و انیمیشن شخصیت‌ها، به این بازی زندگی می‌بخشد.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

ممنون!

 

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده