نویسنده: مجید سجادی
// شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

گزارش مسابقات انتخابی 2015 The International در چین و آمریکا

همان‌طور که پیش از این به شما اطلاع داده بودیم در آستانه‌ی شروع مهم‌ترین مسابقات Dota 2 یعنی The International هستیم. ده تیم از شانزده تیم به‌طور مستقیم از جانب وَلو انتخاب شدند و شش تیم باقی مانده طی چهار تورنومنت انتخاب خواهند شد. با گزارش مسابقات انتخابی ناحیه‌های چین و آمریکا همراه زومجی باشید. 

چهار تورنومنت مقدماتی در چهار منطقه‌ی چین، آمریکا،‌ اروپا و جنوب شرقی آسیا برگزار می‌شود تا تکلیف شش تیم باقی مانده‌ی اینترنشنال ۲۰۱۵ مشخص شود. تیم اول هر تورنومنت بطور مستقیم به اینترنشنال خواهد رفت اما تیم‌های دوم  در یک مسابقه‌ی چهار جانبه شرکت خواهند کرد که دو تیم برتر به اینترنشنال می‌روند.

تورنومنت چین:

در تورنومنت چین هشت تیم شرکت کردند: 
CDEC Gaming، TongFu، ViCi Gaming Potential، Wings Gaming، HyperGloryTeam، Energy Pacemaker، Newbee Young، TongFu WanZhou، Old Boys، EHOME
مرحله‌ی گروهی به‌صورت دو گروه چهار تیمی برگزار شد. در گروه اول، تیم EHOME که مدعی بزرگ این تورنومنت بود با باخت دو بازی در مقابل TonFu VanZhou و Newbee Young کمی دچار لغزش شد ولی در نهایت توانست کنترل خود را به دست گیرد و به مرحله‌ی حذفی برود. از طرف دیگر تیم جوان EP فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست به عنوان تیم دوم گروه به مرحله‌ی بعد برود. در گروه دیگر تیم CDEC توانست هر هشت بازی خود را بدون باخت پشت سر بگذارد و خود را به عنوان یکی از چهار تیم مرحله‌ی حذفی معرفی کند. همچنین تیم Wings نیز توانست راه خود را در محله‌ی گروهی پیدا کند و به عنوان تیم دوم به مرحله‌ی بعد صعود کند. در نهایت چهار تیم EP، EHOME، CDEC و Wings به مرحله‌ی حذفی صعود کردند.
در کمال تعجب دو تیم HGT و Old Boys که از امید‌های صعود به مرحله‌ی بعد بودند نتوانست در حد خود ظاهر شوند و از ادامه‌ی مسابقات باز ماندند.
در مرحله‌ی حذفی تیم EHOME توانست با نتیجه‌ی ۲ بر ۰ تیم CDEC را شکست داده و به فینال برسد. تیم CDEC پس از باخت در مقابل EHOME به رویارویی دو تیم Wings و EP رفت و توانست این دو تیم را شکست داده و دوباره در مقابل EHOME ظاهر شود. فینال بصورت Best of 5 برگزار شد. تیم EHOME که توانسته بود در روز گذشته تیم CDEC را شکست دهد آرامش بیشتری داشت در نهایت پس از چهار بازی نفس گیر این تیم EHOME بود که توانست با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ برنده‌ی این تورنومنت شود و یکی از شش جایگاه باقی مانده در اینترنشنال را از آن خود کند. در طرف دیگر تیم CDEC به مسابقات چهار جانبه خواند رفت تا شانس دوباره‌ی خود را امتحان کند.

Qualifiers - America

تورنومنت آمریکا:

در تورنومنت آمریکا نیز هشت تیم شرکت کردند:

Mouz Sport، North American Rejects، Void Boys، Not Today، Leviathan، Wheel Whreck While Whistling، compLexity Gaming، unknown.xiu، ROOT Gaming، Ehug
در مرحله‌ی گروهی دو تیم NAR و CoL توانستند به عنوان تیم‌های اول گروه خود به مرحله‌ی بعد صعود کنند. هر دو تیم نمایش بسیار خوبی ارائه کردند و فقط یک باخت در این مرحله داشتند. تیم Void ‌Boys که سابقه‌ی چندانی ندارد توانست تیم Not Today را که از امید‌های صعود بود پشت سر بگزارد و به عنوان تیم دوم گروه به مرحله‌ی بعد برود. در گروه دیگر تیم Mouz  که امید اصلی قهرمانی در این تورنومنت بود  با دو باخت در مقابل تیم‌های ROOT و coL در حد انتظار ظاهر نشد و به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد. 
در مرحله‌ی حذفی  تیم coL در برابر تیم NAR قرار گرفت و توانست این تیم را با نتیجه‌ی ۲ بر ۰ شکست داده و به فینال برود. NAR پس از شکست در مقابل coL باید با دو تیم Mouz و Void Boys برای فینالیست شدن رقابت می‌کرد که در نهایت توانست هر دو تیم را شکست داده و به فینال برد. هر دو تیم coL و NAR فقط یک رقیب برای شرکت در اینترنشنال در مقابل خود می‌دیدند. فینال حساسیت بسیار زیادی داشت در نهایت این تیم coL بود که توانست NAR را با نتیجه‌ی قاطعانه‌ی ۳ بر ۰ شکست دهد و به یازده تیم مشخص شده‌ی اینترنشنال بپیوندد. اما تیم  NAR به مسابقات چهار جانبه خواهد رفت و شانس خود را در کنار تیم CDEC امتحان خواهد کرد.

Qualifiers - America

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده