نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

مجموعه‌ی BioShock هنوز هم برای ناشرش از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است

اگرچه در حال حاضر هیچ بازی جدیدی از مجموعه‌ی BioShock معرفی نشده است، اما این مجموعه برای ناشرش بسیار مهم است. این موضوع را استراوس زلنیک، مدیر عامل کمپانی تیک‌تو (مالک 2K Games) اعلام کرد.

زلنیک در کنفرانس فناوری، رسانه و مخابرات که در نیویورک برگزار شد اعلام کرد که مجموعه‌ی BioShock تا کنون بیش از ۲۵ میلیون نسخه به فروش رفته که سهم BioShock Infinite از این میزان حدود ۱۱ میلیون نسخه است. او گفت:

این یک دارایی معنوی بسیار مهم برای شرکت است. اگرچه من چیزی برای معرفی ندارم، اما این یک مجموعه‌ی بسیار مهم برای ما است.

BioShock Infinite که دو سال پیش عرضه شد آخرین بازی این مجموعه است. شماره‌ی اول BioShock در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و دنباله‌ی آن نیز با عنوان BioShock 2 در سال ۲۰۱۰ انتشار یافت. استودیوی ایرشنال گیمز، خالق این مجموعه در فوریه‌ی ۲۰۱۴ به کار خود پایان داد و بیشتر اعضای آن به استودیوهای دیگر رفتند، اما کن لوین و یک تیم کوچک کارشان را برای ساخت پروژه‌های کوچک‌تر و باکیفیت‌تر ادامه دادند.

زلنیک سال گذشته اعلام کرده بود که مجموعه‌ی BioShock هنوز ظرفیت‌های زیادی برای رشد و گسترش دارد. وی در آن زمان اعلام کرد:

من فکر می‌کنم که ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مثبت زیادی در این مجموعه وجود دارد که لزوما هنوز محقق نشده است؛ اما سوالاتی برای آینده با فرض اینکه بخواهیم به آنها پاسخ دهیم وجود دارند: «چگونه به شکل نوآورانه با آن برخورد می‌کنید؟»، «چطور یک چیز هیجان‌انگیز می‌سازید؟» یا «چگونه بازار را گسترش می‌دهید؟». این یک روش کار طبیعی خواهد بود. ما از نقطه‌ی خوبی آغازش کردیم و مسما آن یک بخش بزرگ از تجارت ما خواهد بود. این یک بخش سودآور از تجارت است.

2K Games اخیرا بازی جدیدی را معرفی کرد که فعلا با نام Advent شناخته می‌شود و به لحاظ طراحی مفهومی شباهت‌هایی با عناوین سری BioShock دارد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده