Astro Bot میتوانست یک بازی جهان باز باشد
استودیوی تیم آسوبی میگوید که در ابتدا یک رویکرد جهان باز را برای Astro Bot در نظر گرفته بود. Astro Bot بهعنوان بزرگترین و جاهطلبانهترین بازی این سری تا به امروز، به خاطر طراحی ساده و در عین حال فشردهاش که بازتاب Super Mario Odyssey است، خبرساز شده؛ بااینحال تصمیمات اولیه تیم آسوبی میتوانست ساختار بازی را در جهتی کاملاً متفاوت تغییر دهد.
طرفداران Astro Bot زمانیکه تیم آسوبی اولین تریلر این بازی را در رویداد اخیر State of Play منتشر کرد بسیار هیجانزده شدند. قبل از Astro Bot این سری فقط در دموهای تکنولوژیک و آثار کوچکی که قصد داشتند سختافزار پلی استیشن را به نمایش بگذارند، نمایش داده میشد.
بااینحال بازی آینده Astro Bot بهعنوان یک پلتفرمر جذاب و تمامعیار که به نسل غنی بازیهای پلی استیشن ادای احترام میکند و در میان بازیهای اکشن-ماجراجویی این برند نیز متمایز میشود، طلسم گذشته خود را خواهد شکست.
آخرین بازی پلتفرمر خطی که توسط استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن توسعه داده شده، Knack 2 است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. در مصاحبهای با مجله Edge، کارگردان خلاق بازی Astro Bot، نیکولاس دوسه اظهار داشت:
«در طول گفتوگوهای اولیه برای طراحی بازی، تیم آسوبی قصد داشت Astro Bot را به یک بازی جهان باز تبدیل کند؛ اما درنهایت استودیو با رویکرد خطی پیش رفت؛ زیرا به آنها اجازه میداد بیشترین کنترل را بر تنوع بازی داشته باشند.»
تایید شده است که Astro Bot در زمان عرضه بیش از ۸۰ مرحله خواهد داشت که برای بازیهای این چنینی رقم قابلتوجهای است. تیم آسوبی بهجای جهان باز کردن Astro Bot، تصمیم گرفت به ماهیت این بازی با بیش از ۱۵۰ ربات براساس شخصیتهای دیگر فرنچایزهای پلی استیشن وفادار بماند و قصد داشت آنها را بهگونهای هوشمندانه در روایت خود جای دهد.
نیکولاس دوسه در مصاحبه قبلی خود اظهار داشت که اگر پلی استیشن بخشی از آینده Astro Bot نباشد، مشکلی پیش نخواهد آمد؛ بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم آینده به چه شکلی برای این مجموعه رقم خواهد خورد. این بازی در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵ منتشر میشود.
نظر شما کاربران زومجی درباره جهان باز بودن آثار پلتفرمر چیست؟
نظرات