کارگردان Gears of War: E-Day وعده احساسی جدیدی را در این بازی میدهد
در رویداد هیجانانگیز Xbox Games Showcase امسال، شاهد بازگشت باشکوه سری Gears of War و استودیو The Coalition بودیم. اما برخلاف شایعاتی که حول بازی Gears 6 میچرخید، این بار شاهد رونمایی از بازی Gears of War: E-Day بودیم. این بازی، پیشدرآمدی بر داستان Gears of War محسوب میشود و بازیکنان را به سفری در تاریخچه فاجعهبار E-Day میبرد. روایت داستان از دیدگاه دو شخصیت محبوب سری، مارکوس فینیکس و دامینیک سانتیاگو، دنبال میشود و وعده داده شده است که این نسخه نقشی اساسی در شکلگیری آینده این مجموعه ایفا خواهد کرد.
اگرچه Gears of War: E-Day ما را به سفری در تاریخچه E-Day میبرد، اما این به معنای بازگشت کامل به سبک و گیمپلی ابتدایی سری نیست. این نکتهای است که مت سیرسی، کارگردان و نیکول فاست، مدیر برند Gears of War، در مصاحبهای با وبسایت ویندوز سنترال بر آن تأکید کردهاند.
سیرسی در این مصاحبه میگوید: «ما در استودیو کوالیشن به خوبی میدانیم که چه عواملی باعث جذابیت Gears of War میشود، اما این به آن معنا نیست که ما فقط میتوانیم Gears of War را به سادهترین شکل ممکن برگردانیم. ما در گذشته ایدههای مختلفی را امتحان کردهایم. برخی از این ایدهها نتیجهی خوبی نداشتند، اما در مقابل، ایدههای دیگری هم بودند که عالی از آب درآمدند.»
او ادامه داد: «ما میدانیم که هسته اصلی سری Gears of War حول محور مبارزه با ناامیدی و پیشروی خطی است، اما این فضا برای ما قابلیت انعطافپذیری دارد. ما یک شهر کامل برای گشتوگذار در اختیار داریم. Gears of War: E-Day تماما حس یک بازی لعنتی باحال از سری Gears of War را القا خواهد کرد، همان چیزی که مردم در ذهن خود دارند. اما در عین حال، این بازی حس یک بازی جدید را هم خواهد داشت. این بازی احساس تازگی و لذت را بهطور همزمان به شما القا میکند.»
درحالیکه طرفداران Gears of War مشتاقانه منتظر جزئیات بیشتری از داستان Gears of War: E-Day هستند، بهنظر میرسد استودیو کوالیشن قصد دارد تا حد ممکن رازها را حفظ کند. هنگامی که از سیرسی و فاست در مورد حضور General RAAM، شخصیت منفی اصلی بازی اول، سؤال شد، هر دوی آنها پوزخندی زدند و پاسخی صریح به این سؤال ندادند و تنها گفتند: «فعلا به سوالات داستانی جواب نمیدهیم...»
خبر خوب دیگر برای طرفداران این است که نیکول فاست تایید کرد که E-Day داستان شکلگیری Chainsaw Lancer را روایت خواهد کرد. فاست گفت: «ما میبینیم که Chainsaw Lancer بعد از حمله اولیه لوکاستها ساخته شد، چون در آن زمان هیچ سلاحی نمیتوانست پوستهی فوقالعاده ضخیم آنها را ببرد. ما داستان چگونگی خلق این سلاح را تعریف میکنیم.»
درحالیکه طرفداران از شنیدن داستان ساخت Chainsaw Lancer به وجد آمدهاند، نیکول فاست فاش کرد که این تنها چیزی نیست که E-Day برای ارائه دارد. فاست در صحبتهای خود به این موضوع اشاره کرد که E-Day به ما نشان خواهد داد که بسیاری موارد دیگر چگونه شکل گرفتهاند. این جمله بهطور واضح نشان میدهد که E-Day فراتر از روایت داستان یک سلاح خاص خواهد بود و به کاوش در تاریخچه عمیقتر دنیای Gears of War خواهد پرداخت. احتمالا شاهد شکلگیری جنبههای مختلف ائتلاف دولتهای منظم (Coalition of Ordered Governments) نیز در این بازی خواهیم بود.
بازی Gears of War: E-Day در تاریخ نامشخصی برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد. با اینکه تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است، اما شایعات حاکی از عرضه در سال ۲۰۲۵ هستند. همچنین مت سیرسی، کارگردان بازی به احتمال وجود بخش چندنفره اشاره کرده است.