نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳

DOOM: The Dark Ages محیط‌های بزرگتر و مبارزات آرامتری خواهد داشت

هوگو مارتین، کارگردان بازی DOOM: The Dark Ages به‌تازگی درباره مبارزات، محیط‌ها و سلاح‌های این اثر مورد انتظار صحبت کرده است.

هوگو مارتین، کارگردان بازی DOOM: The Dark Ages، اعلام کرده است که این اثر بیشتر سعی دارد تا جانشین مستقیمی برای اولین بازی DOOM باشد تا دنباله‌ای برای DOOM Eternal. مارتین در مصاحبه‌ای که با رسانه گیمزرادار داشت، همچنین در مورد تفاوت‌های بازی DOOM: The Dark Age و بازی DOOM Eternal صحبت کرد.

یکی از عوامل کلیدی در مبارزه با شیاطین در تریلر بازی DOOM: The Dark Ages، تأکید بیشتر روی اجتناب از برخورد پرتابه‌‌های دشمن نسبت به بازی‌های قبلی است که باعث می‌شود تجربه آن به DOOM اصلی نزدیک‌تر شود. این یعنی که سرعت حرکت پرتابه‌های دشمن کندتر است و بازیکنان فرصت دارند تا در حین نزدیک شدن به دشمنان از برخورد با آن‌ها جلوگیری کنند.

مارتین در مورد تأثیر بازی DOOM اصلی بر طراحی DOOM: The Dark Ages می‌گوید: «بلافاصله متوجه کندی حرکت پرتابه‌ها شدم و این به ذهنم رسید که این همان پیچیدگی و چالشی است که بازی به آن نیاز دارد. همان‌طور که بین پرتابه‌ها حرکت می‌کنید، جابه‌جایی افقی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در DOOM اصلی، هر پرتابه‌ای مهم بود.»

مارتین در ادامه در مورد تفاوت ماهیت دو بازی صحبت کرد. او می‌گوید درحالی‌که DOOM Eternal بر تحرک عمودی تأکید داشت، DOOM: The Dark Ages در عوض روی قرار دادن دشمنان بیشتر برای کشتن در محیط‌های بزرگتر تمرکز خواهد کرد. او تفاوت بین بازی کردن این دو نسخه را مانند تغییر از جنگنده F22 به تانک Abrams توصیف می‌کند.

بازی DOOM: The Dark Ages

او در اینباره می‌گوید: اگر در DOOM Eternal یک جنگنده F22 بودید، این بار می‌خواهیم احساس کنید که یک تانک Abrams هستید. این یعنی که قدرتمندتر هستید و بیشتر روی زمین بازی می‌کنید. فکر می‌کنم این سیستم مبارزه بازآفرینی‌شده برای بازیکنان جدید، کسانی که با ریبوت DOOM (2016) وارد این سری شدند، احساس بهتری به همراه خواهد داشت. اما طرفداران قدیمی مجموعه، کسانی که DOOM اصلی را بازی کرده‌اند، متوجه خواهد شد که این بازی واقعا یک بازگشت به فرم اصلی نسخه اول است

مارتین توضیح داد که بازیکنان متوجه خواهند شد که DOOM: The Dark Ages بسیار آرامتر است و بیشتر به‌جای پریدن و جابه‌جا شدن روی سکوهای مختلف، روی حرکات زمینی تمرکز دارد. با حرکت روی زمین، شما باید بین حمله‌های دشمنان جا خالی دهید و سعی کنید در طول تیراندازی‌ها، هدف‌گیری دقیق‌تری داشته باشد.

مارتین در ادامه در مورد این صحبت کرد که DOOM: The Dark Ages بازیکنان را در مقابل تعداد بیشتری از شیاطین نسبت به گذشته قرار خواهد داد. این به‌لطف محیط‌های مسطح بزرگتری است که با انبوهی از دشمنان برای نابود کردن توسط بازیکنان پر شده است.

سازندگان همچنین با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی که در اختیاز دارند، قادر هستند تا برخی از بزرگ‌ترین فضاها و باهوش‌ترین هوش مصنوعی‌ها را در بازی DOOM: The Dark Ages پیاده‌سازی کنند و در نتیجه تعدادی از قدرتمندترین سلاح‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

تعداد زیاد دشمنان که باید با آن‌ها مبارزه کنید، ناشی از این است که اید سافتور توانسته است هوش مصنوعی بازی را به‌طور باورنکردنی‌ای بهینه کند. مارتین حتی می‌گوید که فکر نمی‌کند دیگر محدودیتی برای تعداد هیولاهایی که می‌توانند در یک نبرد حضور داشته باشند، وجود داشته باشد. او می‌گوید که به‌نظر می‌رسد تیم آن‌ها از نظر فنی در همه زمینه‌ها توانمند شده است و اکنون می‌تواند بهترین بازی خود را بسازد. کنار رفتن محدودیت‌ها و درس گرفتن از گذشته، می‌تواند بهترین نسخه DOOM را برای طرفداران به ارمغان بیاورند.

مارتین در ادامه راجع به سلاح‌ها نیز صحبت کرد و گفت که سپر اره برقی که در تریلر دیدیم، نقش مهمی در بازی DOOM: The Dark Ages خواهد داشت و بازیکن‌ها همیشه آن را در دست خواهند داشت، درواقع به این شکل بازیکن‌ها دو اسلحه در دستان خود دارند. این سپر کاربردهای زیادی دارد، می‌تواند جلوی حمله و تیراندازی دشمنان را بگیرد یا اینکه نقش یک سلاح سرد را داشته باشد.

بازی DOOM: The Dark Ages در سال ۲۰۲۵ برای پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده