Gears of War: E-Day به ریشههای ترس قسمت اول مجموعه بازمیگردد
پس از معرفی قسمت جدید مجموعه بازیهای Gears of War در رویداد Xbox Games Showcase، نیکول فاست، مدیر برند Gears of War و مت سیرسی، کارگردان نسخه جدید در مورد این اثر و بازگرداندن عناصر ترسناک اولین بازی مجموعه به آن صحبت کردند. از آنجایی که بازی Gears of War: E-Day نقش یک پیشدرآمد را ایفا میکند تا دنبالهای مستقیم برای بازی Gears 5، سیرسی آن را نوعی داستان چه میشد اگر (?What If) میداند.
سیرسی در مصاحبهای که با رسانه IGN داشت، در این رابطه گفت: «برای ما، این بازی شبیه یک داستان چه میشد اگر است. چه میشد اگر زمین شکافته میشد و هیولاها بیرون میآمدند؟ بله، داستان در سیارهای خیالی اتفاق میافتد، اما ما میتوانیم واکنشها و داستانهای کاملا انسانی را روایت کنیم. برای انجام این کار، باید داستانی را تعریف کنیم که حس یک داستان ترسناک را القا کند.»
توسعهدهندگان این بازی قصد دارند با حفظ ریشههای علمی-تخیلی این مجموعه، Gears of War: E-Day را به سمت وحشت سوق دهند. برای بازیکنانی که فرصت تجربه اولین Gears of War را نداشتهاند، باید گفت که آن بازی لحظات ترسناک زیادی داشت که بر وحشت ناشی از حمله تعداد زیادی لوکاست تمرکز میکرد.
سیرسی اضافه کرد: «ما به این موضوع نگاه کردیم که بازیکنان هنگام تجربه Gears of War یا هرکدام از نسخههای این مجموعه، چه احساسی داشتند، حتی Gears 4. اما وقتی از مردم میپرسید چه چیزی را به یاد میآورند، چیزهایی که برایشان برجسته بودند، احساساتشان است، بخش زیادی از این موضوع مربوطبه لحظات تاریک و تقریبا ترسناک است.»
او ادامه میدهد: «بنابراین، ما اساسا آن احساس، آن تصویری که در ذهن همه وجود دارد را گرفتیم و گفتیم این همان بازیای است که میخواهیم بسازیم. ما این بازی را با تمام مهارتهایی که یاد گرفتهایم و تمام تکنولوژیای که توسعه دادهایم، میسازیم و روی آن تمرکز میکنیم. قطعا بخشی از داستان بازی، به معرفی دوباره لوکاستها بهعنوان هیولاهای ترسناک از دل زمین میپردازد و بعد، با پیشروی در بازی متوجه میشوید که آنها فقط چند هیولا نیستند، بلکه اینجا یک ارتش وجود دارد و بسیار بزرگتر از آن چیزی است که همه فکرش را میکردند.»
سیرسی و فاست در ادامه در مورد این موضوع صحبت کردند که چگونه استودیو میتواند با استفاده از فناوری روز دنیا و ازطریق موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ تصورات خود را از لحظات ترسناک Gears of War به واقعیت تبدیل کند. فاست گفت: «با استفاده از آنریل انجین ۵، حالا میتوانیم لوکاستها را با آن کیفیت بصری که بهعنوان موجودات ترسناک زیرزمینی باورپذیر هستند، نشان دهیم. بنابراین، همانطور که در تریلر دیدید، ما واقعا روی آن حس و حال ترسناکی که طرفداران به یاد دارند و با گذشت زمان تغییر کرده است، تمرکز میکنیم. چیزی که در سال ۲۰۰۶ ترسناک بود، با ۲۰۲۴ بسیار متفاوت است. این نوعی تاکید مضاعف بر نحوه به یاد آوردن احساس مردم نسبت به بازی است.»
هنوز تاریخ عرضه بازی Gears of War: E-Day مشخص نشده است. این اثر برای پلتفرمهای پیسی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.