بازی Gears of War: E-Day جزئیاتی خیره کننده خواهد داشت
پس از رونمایی از بازی Gears of War: E-Day، اخباری پیرامون جهش فنی استودیو The Coalition در نسخه جدید منتشر شد؛ عملکردی خیرهکننده که همزمان با استفاده کوالیشن از موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ امکانپذیر شد. بااینکه تریلر Gears of War هیچ قسمتی از گیمپلی آن را بهنمایش نگذاشت، تمام بخشهای آن توسط استودیو Blur و با استفاده از Assetهای داخل اثر رندر شده بود و ظاهری تحسینبرانگیز داشت.
استودیو کوالیشن در جدیدترین بیانیهی خود در وبسایت Xbox Wire از جزئیات پیشرفتهای فنی و گرافیکی Gears of War: E-Day صحبت کرد؛ مواردی که کیت رینر، کارگردان فنی بازی آن را «جزئیات ۱۰۰ برابری محیط و شخصیتها بهنسبت Gears 5» مینامد. او در ادامه تأکید کرد که این بازی شامل تکنولوژی نورپردازی ری تریسینگ، انعکاسها، سایهها، نسل جدید تخریب محیط و سیستم خشونت بالا و انیمیشنهای جدید خواهد بود. رینر در این راستا اظهار داشت:
«این ویژگیها Gears of War: E-Day را یک تجربه بصری بیرقیب خواهد کرد. هدف ما باری دیگر تولید استاندارد جدیدی در برتری فنی است. ما گیرز را بهطور کامل و از ابتدا مدرنسازی کردهایم؛ موقعیتی که DNA گیرز را با تمام امکانات تکنولوژی جدید گیمینگ پیوند دادهایم. تمام شخصیتها، محیطها و انیمیشنها در گیرز جدید بهطور کامل در آنریل انجین ۵ از نو ساخته شدهاند و این موضوع باعث میشود تا ما بتوانیم جهان گیرز را با ظاهری روان و پرجزئیات ارائه دهیم.»
مایکروسافت و استودیو کوالیشن تأکید کردند که Gears of War: E-Day یک اسپینآف نخواهد بود. این اثر با اینکه ۱۴ سال پیش از نسخه اول جریان دارد، «آینده مجموعه را شکل خواهد داد.» این شرکت ادعا کرد که داستان بازی بهطور کامل خطی خواهد بود.
بازی Gears of War: E-Day برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر در دست ساخت قرار دارد.