// پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵

ممنوعیت استریم بازی های با درجه سنی «فقط بزرگسال» در توئیچ

توئیچ رسما تایید کرد که دیگر اجازه پخش بازی‌هایی با درجه سنی فقط بزرگسال (AO) را برروی پلتفرم خود نمی‌دهد. به عبارت دیگر بازی‌هایی با درجه سنی فقط بزرگسال جایی در توئیچ نخواهند داشت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

توئیچ در وب‌سایت رسمی خود نوشت:

پیش از این، ما راجع به پخش یا عدم پخش بازی‌هایی با درجه سنی «فقط بزرگسال» تصمیم گیری کرده بودیم. این قبیل بازی‌ها گاهی‌ اوقات  دارای محتوای آشکار جنسی یا خشونت‌های بسیار شدید هستند. غیر قابل تحمل و نامعلوم بودن این موضوع تنها باعث ایجاد سردرگمی بیشتر در میان پخش کنندگان در توئیچ می‌شود. ما  علاقمندیم تا در این رابطه سیاستی شفاف را اتخاذ کنیم.

توئیچ در ادامه با اشاره به بروزرسانی قوانین خود گفت:

این کار برای ایجاد یک محیط امن، میزبانی مناسب و  تحقق پلتفرمی اجتماعی و فراگی تا هر شخصی احساس راحتی در آن داشته و از آن لذت ببرد، انجام شده است.

تعداد بسیار کمی از بازی‌ها توسط سازمان ESRB درجه سنی فقط بزرگسالان را دریافت کرده‌اند. نهاد ESRB تنها ۲۶ بازی را با درجه‌سنی فقط بزرگسال رتبه‌بندی کرده است. برخی از بازی‌ها نیز به صورت «موقت» این درجه‌سنی را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال بازی  Grand Theft Auto: San Andreas که بعد از کشف محتوای جنسی در آن با این درجه‌بندی روبرو شد.

توئیچ در بیانیه‌ی خود به صراحت پخش سه بازی  Manhunt 2 ،Fahrenheit: Indigo Prophecy و Hatred را ممنوع اعلام کرده است. علاوه‌ بر این توئیچ بازی‌هایی مانند Second Life، BMX و ساکورا اسپریت را نیز به دلیل وجود محتوای نامناسب ممنوع اعلام کرده‌ است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده