نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

نیل دراکمن: بازی جدید ناتی داگ می‌تواند دنیای ویدیوگیم را متحول کند

نیل دراکمن، کارگردان سری لست آف آس معتقد است پروژه جدید استودیوی ناتی داگ می‌تواند پذیرش عموم کاربران نسبت به تجربه گیمینگ را دوباره تعریف کند.

شرکت سونی در جلسه مدیریتی روز پنج شنبه‌ی خود، از «دیدگاه خلاقانه‌ی سرگرمی» در افق پیش روی ۱۰ ساله‌ی خود صحبت به میان آورد و به این ترتیب خاطر نشان کرد که این شرکت می‌خواهد با چشم داشت به پیشرفت‌های تکنولوژی آینده، خود را در چه جایگاهی تصور کند. از‌طرفی نیل دراکمن، کارگردان خلاق بازی‌هایی مانند Last of Us و Uncharted 4 از استودیوی ناتی داگ نیز مصاحبه‌ای را انجام داده است که در آن از او خواسته شده است تا جزئیاتی را درمورد یک چشم انداز شخصی یا پروژه‌ی رویایی خود که می‌خواهد در آینده تحقق پیدا کند، با مخاطبان در میان بگذارد.

او در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید: «من خوش شانس بودم که فرصت کار روی چندین پروژه رویایی را در دوران کاری خودم داشتم و درحال حاضر هم روی پروژه جدیدی مشغول به کار هستم که شاید هیجان‌انگیزترین کاری باشد که تاکنون انجام دادم. در این سال‌ها برخلاف دوران رشد و نوجوانی خودم، استقبال فزاینده‌ای نسبت به بازی‌هایی به وجود آمده است که فراتر از همه‌ی رده‌های سنی ساخته می‌شوند.

نیل دراکمن / Neil Druckmann

این تغییر، با سرمایه‌گذاری ما روی برنامه‌هایی مانند سریال The Last of Us به خوبی نمایان می‌شود که امیدوارم شکاف بین گیمرها و مخاطبانی را که اصولا گیمر نیستند پر کند. موفقیت این سریال، صنعت گیمینگ را در کانون توجهات قرار داده است و نشان‌دهنده‌ی این است که دنیای گیمینگ چه تجربیات غنی و همه جانبه‌ای را ارائه می‌کند. این دیدگاه من را نه فقط برای پروژه فعلی، بلکه برای پتانسیل گسترده‌تری که بازی به‌طور کلی برای جذب مخاطب جهانی دارد، هیجان زده می‌کند.

شخصا مشتاقم تا ببینم این بازی جدید چطور توسط مخاطبان دریافت خواهد شد. به‌خصوص با درنظرگرفتن موفقیت سریال The Last of Us و تأثیری که روی جذب مخاطب داشته است. به‌نظرم این بازی می‌تواند نحوه استقبال گیمینگ از سوی عموم کاربران را از نو تعریف کند.»

ناتی داگ هنوز پروژه جدید خود را به‌صورت رسمی معرفی نکرده است و دراکمن نیز در مصاحبه‌های مختلف خود روی ماهیت این بازی مانور داده است. او سال گذشته اعلام کرد که با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی این بازی، از آن رونمایی خواهد شد. البته که باتوجه‌به تقاضای شدید مخاطبان برای بازی The Last of Us Part 3، دراکمن اخیرا تایید کرد که ایده‌ی بازی‌ سوم را در ذهن دارد و فکر می‌کند که هنوز یک فصل دیگر از داستان باقی مانده است.

بازی های ناتی داگ

او همچنین درباره تجربه چیزهای جدید صحبت کرده است و سونی هم تمایل دارد تا این اجازه را به ناتی داگ بدهد. او در مصاحبه جدید خود نیز به این موضوع اشاره کرد. «شما باید برای پیدا کردن ایده‌های ارزشمند جدیدی که با مخاطب ارتباط برقرار کند، ریسک کنید. حتی اگر Uncharted یک بازی موفق در جدول فروش بود، برای ما مهم بود تا دوباره با مجموعه جدیدی مانند The Last of Us نوآوری کنیم.

بسیاری از شرکت‌ها اصرار دارند که به مجموعه بازی‌های موفق خود پایبند باشند. اما فلسفه شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به ما قدرت می‎‌دهد تا ایده‌های جدید را دنبال کنیم. هنر، مستلزم ریسک است. شما هیچوقت نمی‌تواند به‌طور دقیق و کامل مهندسی و پیش‌بینی کنید که چقد موفق خواهد بود. من از سونی بسیار ممنونم که به ما اعتماد می‌کند تا از موفقیت‌های گذشته‌ی خود برای کشف راه‌های خلاقانه جدید استفاده کنیم.»

دراکمن در ماه فوریه گفته بود که به‌طور جدی به این فکر می‌کند که چه زمانی باید ساخت بازی‌های بلاک‌باستر را متوقف کند تا به محیط‌های کم استرس‌تری برود و وقت بیشتری را با فرزندان خود بگذراند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده