نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۲

تلاش پلی استیشن برای ورود جدی به بازار موبایل

باتوجه‌به آگهی استخدام سونی، به‌نظر می‌رسد به‌زودی باید منتظر ورود جدی‌تر پلی استیشن به بازار موبایل باشیم.

با وجود محبوبیت کنسول‌های خانگی و پی سی، اما نمی‌توان کتمان کرد که محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین پلتفرم در دنیا موبایل‌هایی هستند که در دنیای امروز نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می‌کنند. چندی پیش مایکروسافت به‌صورت رسمی از علاقه و تلاش خود به ورود به پلتفرم موبایل خبر داده بود. حالا در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد سونی نیز به پتانسیل‌های بالای موبایل‌ها واقف شده است؛ چراکه به‌تازگی سونی با انتشار آگهی استخدام از صحت این موضوع پرده‌برداری کرد.

براساس آگهی استخدامی که سونی منتشر کرده است این غول ژاپنی به‌دنبال استخدام یک «طراح پلتفرم موبایل» برای ورود و انتشار بازی‌های خود روی گوشی‌های هوشمند است. این موقعیت شغلی روی اتصال بازی‌های موبایل به سرویس‌های پلی استیشن با استودیوهای داخلی تمرکز دارد.

با استناد به اطلاعات ارائه شده در این بیانیه، نکته قابل‌توجه این است که بازی‌هایی که قرار است در پلتفرم موبایل منتشر شوند، رایگان خواهند بود. در ماه ژانویه بود که کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت به‌صورت ضمنی تمرکز بیشتر سونی روی بازی‌های موبایل را تأیید کرده بود. اتفاقی که ممکن است منجر به خرید و تصاحب استودیوهای بزرگ بازی‌سازی بر بستر موبایل شود.

باتوجه‌به اینکه نینتندو پیش از این وارد پلتفرم موبایل شده بود حال باید منتظر ماند و دید با پیوستن سونی و مایکروسافت چه سرنوشتی در انتظار گوشی‌های هوشمند خواهد بود. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این خصوص را با ما نیز به اشتراک بگذراید.


منبع tech4gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده