نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

گیم پس و پلی استیشن پلاس رشد ناچیزی دارند

تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهند که رشد درآمدی سرویس‌های اشتراکی بازی بسیار اندک بوده است.

مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیویی، در جدیدترین گزارش خود تایید کرد که رشد درآمدی سرویس‌های اشتراکی بازی‌ها تقریبا متوقف شده است. همان‌طور که مت پیسکاتلا اعلام کرد، میزان هزینه بازیکن‌ها برای سرویس‌های اشتراکی غیرموبایلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تنها یک درصد افزایش یافته است.

پیسکاتلا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد که رشد خرید اشتراک‌ها به‌صورت سالانه در حال کاهش است؛ به‌طوری‌که این آمار در ماه آوریل ۲۰۲۲ تنها دو درصد بود. باتوجه‌به پژوهش‌های این تحلیل‌گر به نظر می‌رسد که رشد بازار سرویس‌های اشتراکی در صنعت بازی به بالاترین حد خود رسیده و شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت را در جذب مشترکین جدید برای سرویس‌های خود با چالش مواجه کرده است. علاوه‌براین پیسکاتلا در پاسخ به سؤالی توضیح داد که ظاهرا هیچ اثری ازجمله Call of Duty نتواند باعث افزایش فروش چشم‌گیر اشتراک سرویس‌ها شود.

مایکروسافت تاکنون برای افزایش کاربران سرویس Game Pass تلاش زیادی کرده و در سال‌های اخیر تمرکز خود را روی گسترش آن قرار داده است. گزارش اخیر حاکی از این بود که این شرکت درکنار اضافه‌کردن مجموعه بازی‌های تازه در نظر دارد تا بازی‌های کالاف دیوتی را هم به گیم پس بیاورد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده