نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶

فعلا خبری از نسخه کنسولی Cities: Skylines 2 نخواهد‌ بود

تاریخ عرضه بازی Cities: Skylines 2 روی کنسول‌ها که برای بهار امسال برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق افتاد.

در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم مارینا هالیکاینن، مدیرعامل استودیو Colossal Order و ماتیاس لیلجا، رئیس شرکت Paradox Interactive که به‌ترتیب توسعه و انتشار بازی Cities: Skylines 2 را برعهده داشته‌اند، در جلسه‌ای مشترک بابت مشکلات بازی پس‌از انتشار بسته الحاقی Beach Properties از بازیکن‌ها عذرخواهی کرده‌اند. علاوه‌براین دو مدیر مذکور تایید کردند تاریخ عرضه بازی روی کنسول‌ها به زمان دیگری موکول شده است.

در‌حالی‌که برنامه اولیه برای عرضه بازی Cities: Skylines 2 در بهار امسال روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تنظیم شده بود، حال استودیو Colossal Order اعلام کرده است که نمی‌تواند برای انتشار در زمان تعیین‌شده به طرفداران قولی بدهد. این استودیو دلیل این اتفاق را نداشتن فرصت کافی برای بهینه‌سازی Cities: Skylines 2 برای عرضه روی کنسول‌ها اعلام کرده است.

نمایی از فضای سبز یک شهر در بازی Cities: Skylines 2

به نظر می‌رسد توسعه یکی از بیلدهای مهم بازی در همین ماه نهایی خواهد شد و پس‌ازآن تیم سازنده برای بتای آزمایشی در ماه اکتبر (مهر یا آبان) آماده خواهد شد. بااین‌حال سازنده Cities: Skylines 2 قبل‌از ارزیابی عملکرد خود هیچ قولی به بازیکن‌ها برای عرضه نسخه کنسولی در تاریخ مقرر شده نمی‌دهد: «ما می‌خواهیم به تعویق تاریخ عرضه بازی روی کنسول‌ها اشاره کنیم. همانطورکه اطلاع دارید، برنامه داشتیم بازی در بهار ۲۰۲۴ برای کنسول‌ها عرضه شود. بااین‌وجود ما با تردیدهایی مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم از دادن وعده‌هایی که ممکن است محقق نشوند، جلوگیری کنیم.

ما تاکنون تلاش خود را کرده‌ایم تا بازی Cities: Skylines 2 را به سطح مناسبی از بهینه‌سازی برای کنسول‌ها برسانیم. اکنون امیدواریم تکمیل بیلد آینده در آوریل به ما نگرش مناسبی درباره پیشرفت بازی برای تخمین زمان عرضه بدهد و پس‌از‌آن برای انتشار یک بیلد در اکتبر هدف‌گذاری کنیم. بااین‌حال قبل از اینکه پیشرفت‌های انجام شده در این بیلدها را ببینیم و به ارزیابی آن‌ها بپردازیم، نمی‌توانیم تاریخ انتشار دقیق را تعیین کنیم و حتی پس‌ازآن همچنان تردیدهایی خواهیم داشت.

جاه‌طلبی ما برای ارائه تجربه‌ای است که همه شما در زمان عرضه سزاوار دریافت آن بودید اما تحقق آن زمان می‌برد. باید توجه داشته باشید تیم پورت بازی برای کنسول مستقل‌از تیم توسعه بازی روی کامپیوترها فعالیت می‌کند؛ ازهمین‌رو تیم پورت بدون تقسیم کردن تمرکز یا زمان ما به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.»

استودیو Colossal Order و شرکت پارادوکس اینتراکتیو در ادامه به بازخوردهای شدیدا منفی بازیکن‌ها درباره بسته الحاقی جدید بازی واکنش نشان دادند و اعلام کردند آن را برای تمام بازیکن‌ها رایگان خواهند کرد و پول خریداران را پس می‌دهند. همچنین این دو شرکت تایید کردند عرضه تمام بسته‌های الحاقی بازی Cities: Skylines 2 تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده