نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸

سازندگان Baldur’s Gate 3 روی دو بازی جدید کار می‌کنند

استودیوی لاریان، توسعه‌دهنده بازی Baldur’s Gate 3‌ در حال پیش بردن مراحل ساخت دو پروژه جدید است.

بازی Baldur’s Gate 3 درخشان‌ترین دستاورد استودیو لاریان تا به امروز بوده است. این بازی با تحسین منتقدان و فروش فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان همراه شد، اما استودیو لاریان با پروژه‌های بعدی خود به‌دنبال تجربه‌های جدید است. ماه گذشته سون وینکه، بنیانگذار این تیم و کارگردان بازی Baldur’s Gate 3 اعلام کرد که بازی بعدی آن‌ها ارتباطی با دنیای Dungeons and Dragons نخواهد داشت. حال تیم لاریان اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های آینده خود ارائه کرده است.

در یک پست استیم که جزئیات محتوای آینده بازی Baldur’s Gate 3 مثل ابزارهای مادسازی، پایان‌های شیطانی جدید و موارد دیگر را شرح می‌دهد، استودیو لاریان درباره برنامه‌های آینده خود نیز اطلاعاتی ارائه داد و اعلام کرد که هم‌اکنون روی دو بازی جدید کار می‌کند که هر دو براساس آی‌پی‌های خود استودیو هستند.

استودیو لاریان در این رابطه نوشت: «ساخت اثری در دنیای Dungeons and Dragons برای ما آرزویی بود که به حقیقت پیوست. بااین‌حال همان‌طور که سون اخیراً اعلام کرد، محتوای داستانی جدید و گسترده‌ای برای بازی Baldur’s Gate 3 و شخصیت‌های اصلی و همراهان آن در نظر گرفته نشده است. همچنین برنامه‌ای برای ساخت بسته‌های الحاقی یا بازی Baldur’s Gate 4 وجود ندارد.

به‌عنوان یک استودیوی مستقل که از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، همواره به آزادی عمل در دنبال کردن خلاقیتمان در هر مسیری که ما را یاری می‌کند، اهمیت داده‌ایم. پس از ۶ سال کار در دنیای Forgotten Realms و با گذر از بحث و بررسی‌های فراوان، تصمیم گرفتیم از این فرصت برای توسعه آی‌پی‌های اختصاصی خود استفاده کنیم. ما هم‌اکنون مشغول کار روی دو پروژه جدید هستیم و برای آنچه آینده برایمان رقم خواهد زد، بیش از هر زمان دیگری هیجان‌زده و مشتاقیم.»

تصویر یک سرباز در بازی Baldur's Gate 3

همچنین استودیو لاریان مجددا تأکید کرد که تا انتشار جزئیات بعدی در مورد این پروژه‌ها زمان زیادی باقی مانده است، بااین‌حال به طرفداران اطمینان داد که پروژه‌های بعدی آن‌ها همچنان براساس غوطه‌وری و گیم‌پلی مبتنی‌بر انتخاب که بازی‌های قبلی‌شان هم به آن‌ها شهرت دارند، ساخته خواهند شد.

این توسعه‌دهنده نوشت: «ما هنوز در ابتدای مسیر هستیم و در آینده جزئیات بیشتری در مورد این پروژه‌ها با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، بااین‌حال باید بدانید با اینکه تمرکز ما روی ساخت بازی‌های جدید است، همچنان آن ویژگی‌های کلیدی که موفقیت Baldur's Gate 3 را رقم زدند، در استودیو لاریان زنده و پابرجا هستند. آن شور و اشتیاقی که برای خلق تجربیات غوطه‌ورکننده که با انتخاب‌های شما شکل می‌گیرد، همچنان در ما شعله‌ور است و بی‌صبرانه منتظر پیوستن شما به ماجراجویی بعدیمان هستیم.»

سون وینکه نیز گفت که باتوجه‌به برنامه‌های روایت داستانی، بصری و گیم‌پلی استودیو، پروژه‌هایی که در حال ساخت لاریان، بهترین آثار این توسعه‌دهنده تا به امروز خواهند بود. او در این رابطه گفت: «نمی‌دانم موفق می‌شویم یا نه، اما با نگاهی به برنامه‌های روایت داستانی، بصری و گیم‌پلی که داریم، فکر می‌کنم پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنیم بهترین آثار ما تا به امروز خواهند بود. می‌خواهم همین حالا همه چیز را به همه نشان دهم، اما از اینکه مجبورم تا زمان کامل شدن آن‌ها صبر کنم، کلافه شدم. بله، شاید این فقط هیجان باشد، اما دلیل این هیجان این است که واقعا هم از نظر ظاهری و هم از نظر حس و حال، پروژه‌هایمان فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند.»

استودیو لاریان پیش از این تأیید کرده بود که بازی بعدی آن‌ها Divinity: Original Sin 3 نخواهد بود. احتمالا یکی از دو پروژه‌ای که درحال‌حاضر استودیو روی آن‌ها کار می‌کند، بازی جدیدی از سری Divinity است، اما باتوجه‌به صحبت‌های گذشته تیم لاریان، به احتمال زیاد که زمان بیشتری تا عرضه این پروژه باقی‌مانده است.

باتوجه‌به موفقیت بازی Baldur’s Gate 3، منطقی است که شرکت Wizard of the Coast، صاحب امتیاز Dungeons and Dragons به‌دنبال ساخت دنباله آن باشد، بنابراین در حال صحبت با توسعه‌دهنده‌های دیگر است تا برای ساخت نسخه بعدی Baldur’s Gate شریکی پیدا کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده