نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱

دیسکورد در ایران مسدود شده است؟ [بروزرسانی: فیلتر با دستور دادستانی]

با توجه به بررسی‌های زومجی، ظاهرا پلتفرم دیسکورد از صبح امروز برای کاربران ایرانی دچار مشکل شده است. 

بروزرسانی ۲۲:۳۰ تاریخ ۱ اردیبهشت: به گزارش خبرگزاری شرق، پلتفرم دیسکورد به دستور دادستانی فیلتر و علت آن هم آزاد بودن انتشار محتوای غیر اخلاقی اعلام شده است. شرق همچنین در ادامه گزارش خود اشاره کرده است که در پیگیری آن‌ها از وزارت ارتباطات، این نهاد در تلاش برای حل دغدغه مسئولین و رفع مشکل پیش‌آمده است. در صورت انتشار اخبار بیش‌تر این مطلب مجدد بروزرسانی خواهد شد. 

متن اصلی خبر: دیسکورد بدون شک محبوب‌ترین پلتفرم فعلی برای ارتباط صوتی و متنی گیمرها با یکدیگر است که کاربران زیادی از آن برای صحبت با یکدیگر حین بازی استفاده می‌کنند. ظاهرا از صبح امروز مشکلاتی برای دسترسی به این پلتفرم محبوب در داخل کشور به وجود آمده است و طبق بررسی‌های زومجی با اپراتورهای اینترنتی مختلف، نمی‌توان حتی با استفاده از DNS هم به دیسکورد دسترسی داشت و تنها با ابزارهای تغییر IP امکان استفاده از این پلتفرم فراهم است. 

دیسکورد چندی پیش هم با مشکل مشابهی روبه‌رو شده بود که البته در ظرف چند ساعت مشکل آن رفع شد و احتمالا این بار هم شاهد بروز مشکل مشابهی از داخل کشور هستیم که باعث قطع دسترسی کاربران ایرانی به این سرویس شده است. زومجی هم به‌نوبه خود موضوع را پیگیری می‌کند و در صورت کسب اطلاعات بیش‌تر، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

لطفا شما هم وضعیت خود در دسترسی به دیسکورد را با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید و در صورت امکان، سرویس‌دهنده اینترنت خودتان را هم اعلام کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده