نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵

رونمایی PS5 Pro نزدیک است

جزئیات لورفته از پلی استیشن 5 پرو نشان می‌دهند که سونی برای عرضه این کنسول در اواخر سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود.

تنور شایعات پلی استیشن 5 پرو از همیشه داغ‌تر است و هر چند هفته شاهد افشای جزئیات بیشتری از این کنسول قدرتمند هستیم. سونی هنوز به‌طور رسمی از این محصول رونمایی نکرده است، اما منابع متعددی وجود آن را تأیید می‌کنند. ظاهرا سونی از توسعه‌دهندگان بازی خواسته است تا بازی‌های خود را تا تابستان برای عرضه روی PS5 Pro آماده کنند.

این موضوع نشان می‌دهد که رونمایی از این کنسول نزدیک است و طرفداران به‌زودی می‌توانند منتظر اخبار رسمی از سوی سونی باشند. وب‌سایت The Verge نیز با بررسی اسنادی که به دستش رسیده است، مشخصات پلی استیشن 5 پرو را تأیید کرد. طبق این اطلاعات، سونی تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت ردیابی پرتو در این کنسول داشته است و از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا بازی‌های خود را با به‌کارگیری این قابلیت آماده کنند.

اسم رمز پلی استیشن 5 پرو Trinity است و بازی‌های سازگار با آن با برچسب PS5 Pro Enhanced مشخص خواهند شد. منابع آگاه همچنین از ارسال کیت‌های توسعه توسط سونی برای تمام استودیوها خبر می‌دهند. سونی نهایتا تا ماه اوت ۲۰۲۴ بازی‌ها را برای پلتفرم جدید خود بررسی و تأیید خواهد کرد.

این موارد نشان می‌دهند که عرضه پلی استیشن 5 پرو برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. سونی با پایان تشریفات اداری می‌تواند روی بازاریابی و عرضه این کنسول تا پیش از پایان سال تمرکز کند. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه پلی استیشن 5 پرو، افزایش حافظه دردسترس توسعه‌دهندگان است. با اینکه حافظه‌ی پایه این کنسول مانند مدل پایه ۱۶ گیگابایت خواهد بود، ۱/۲ گیگابایت حافظه اضافی نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

سونی اخیرا ویدیویی را که به بررسی پلی استیشن 5 پرو با استناد به اسناد داخلی می‌پرداخت، از یوتیوب حذف کرد. این اقدام سونی را می‌توان به‌عنوان تأییدی دیگر بر صحت شایعات پیرامون این کنسول دانست. با وجود تمام این شواهد، طرفدارها منتظر رونمایی رسمی سونی از پلی استیشن 5 پرو هستند. برخی منابع از برگزاری رویدادی در ماه آینده توسط سونی خبر می‌دهند و این احتمال وجود دارد که بالاخره در این رویداد شاهد معرفی رسمی PS5 Pro باشیم.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده