نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷

بازی‌ های ۷۰ دلاری منقرض خواهند شد

مدیرعامل استودیوی سیبر اینتراکتیو بعید می‌داند بازی‌های ۷۰ دلاری پایدار باشند و احتمالاً درنهایت منقرض خواهند شد.

متیو کارش، مدیرعامل استودیوی سیبر اینتراکتیو در مصاحبه جدید خود به اظهارنظر درباره بازی‌های AAA و ۷۰ دلاری در افق پیش روی صنعت بازی پرداخته است. سیبر که اخیراً از شرکت Embracer Group جدا شده است، توسعه‌دهندگان Nimble Giant و 3D Realms را نیز در زیرمجموعه خود دارد و جایگاهی مابین یک تیم مستقل و یک ناشر AAA قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال کارش از بازی Helldivers 2 به‌عنوان نوعی «بازار میانی» نام می‌برد که مشتاق است در آینده از آن الگوبرداری کند.

کارش معتقد است از آنجایی که توسعه‌دهندگان به سمت کاهش هزینه‌ها و ریسک در بازار چالش‌برانگیز بازی‌های AAA حرکت می‌کنند، بازی‌های ۷۰ دلاری هم به فراموشی سپرده خواهند شد. وی در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید: «من فکر می‌کنم با افزایش هزینه ساخت بازی‌ها، بحث ۷۰ دلاری شدن برخی آثار هم مانند پرنده دودو منقرض خواهد شد. فکر نمی‌کنم این قضیه پایدار باشد. مثلا به یاد داریم که چه هایپ و هیجان فوق‌العاده‌ای برای بازی Cyberpunk وجود داشت.

البته به‌نظر من این بازی به‌طور کلی عملکرد خوبی هم داشت اما وقتی انتظارات از یک اثر بیش از حد بالا باشد و پول زیادی صرف ساخت آن شود، برای شرکت سازنده خطرناک خواهد بود. یعنی اگر شکست بخورد چه؟ یا مثلاً به خاطر داریم که چند سال پیش چه اتفاقی برای یوبیسافت افتاد و تقریباً همه‌ی بازی‌های آن‌ها از سالی که برنامه‌ریزی شده بودند خارج شدند و به زمان دیگری موکول شدند. بازیابی شرایط شرکت بعد از چنین اتفاقاتی دشوار است.»

متیو کارش مدیر عامل سیبر اینتراکتیو

نظرات مختلفی حول محور ۷۰ دلاری شدن قیمت برخی بازی‌های ویدیویی وجود دارد. به‌طور مثال برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت بازی مثل سگا اعلام کردند که افزایش قیمت برخی از بازی‌هایی را که هزینه‌ی تولید آن‌ها افزایش یافته است، بررسی خواهند کرد. البته ناشرانی که در گذشته قیمت بازی‌های خود را افزایش دادند، با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده‌اند. هرچند در حال حاضر شرکت‌هایی که بازی‌های بزرگ و اصلی خود را با قیمت ۶۰ دلار روی کنسول‌های نسل نهمی بفروشند، بسیار اندک هستند.

مثلا کپکام هم اعلام کرده است که در ادامه احتمالا بازی‌های بیشتری را با این قیمت عرضه خواهد کرد. کارش اخیراً به بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake اشاره کرده بود و اعلام کرد که این پروژه هنوز زنده است و به خوبی پیش می‌رود. اما زمان انتشار بازی هنوز مشخص نیست.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده