// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

ایکس باکس آماده ورود به نسل بعدی کنسول‌ها می‌شود

رئیس ایکس باکس طی بیانیه‌ای تأکید کرد که مایکروسافت روی توسعه نسل بعدی سخت‌افزار خود متمرکز شده است.

همزمان با نشر شایعات مختلف پیرامون عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو در سال جاری، مایکروسافت «با سرعت تمام» روی تولید نسل بعدی کنسول‌ها کار می‌کند. رسانه Windows Central به بیانیه‌ای از سارا باند، رئیس ایکس باکس دست یافته‌ است که از همین مورد حکایت دارد و مایکروسافت صحت این پیام را تایید کرده است. در این بیانیه به شکل‌گیری تیمی با هدف حفظ بازی‌های قدیمی برای نسل‌های بعدی نیز اشاره شده است.

باند در این بیانیه اظهار داشت: «ما با سرعت تمام به سمت نسل بعدی کنسول‌های خود حرکت می‌کنیم و مقصود ما از این کار ارائه بزرگ‌ترین جهش فنی در میان نسل‌های سخت‌افزاری است.» این اظهارات را می‌توان مطابق با بیانیه‌ پیشین مایکروسافت در ماه فوریه ۲۰۲۴ دانست که از استراتژی عرضه مولتی‌-‌پلتفرم بازی‌های ایکس باکس رونمایی کرد. باند همزمان با تأکید بر «سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی برنامه نسل بعدی خود» ادعا کرد که «خبرهای هیجان‌انگیزی از سخت‌افزار در راه است که در تعطیلات پیش‌رو از آن‌ها رونمایی خواهد شد.»

این موضوع می‌‌تواند از عرضه کنسول دیجیتالی و فاقد دیسک درایو احتمالی ایکس باکس سری ایکس خبر بدهد که با رنگ سفید و هزینه‌ای کمتر (۵۰ الی ۱۰۰ دلار کاهش قیمت) در ماه ژوئن تا جولای عرضه می‌شود؛ کنسولی که بر اساس شایعات در رویداد سالانه Xbox Games Showcase رونمایی خواهد شد.

ایکس باکس سری ایکس سفید رنگ کاملا دیجیتالی

بر اساس اسناد فاش‌شده طی دادگاه مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، نسل بعدی ایکس باکس یک کنسول مبتنی‌بر فضای ابری خواهد بود. البته باید در نظر داشت که این اطلاعات به‌صورت رسمی منتشر نشده‌اند و امکان تغییر آن‌ها وجود دارد. 


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده