نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

ایکس باکس به حفظ بازی‌ های قدیمی در نسل جدید ادامه می‌دهد

سارا باند، رئیس ایکس باکس تیم ویژه‌ای را به منظور حفظ بازی‌های قدیمی‌ و ایجاد قابلیت backwards compatibility در کنسول‌ بعدی مایکروسافت اختصاص داده است.

وبسایت Windows Central اطلاعات داخلی جدیدی را از مایکروسافت منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت ضمن تعهد به ساخت کنسول آینده‌ی ایکس باکس، تیم ویژه‌ای را تنها برای حفظ بازی‌های قدیمی‌ و سازگاری قابلیت backwards compatibility در سخت‌افزار نسل آینده‌ی این شرکت اختصاص داده است. براین‌اساس سارا باند، رئیس ایکس باکس این تیم را برای «اطمینان از محافظت از مجموعه‌ بازی‌های فعلی ایکس باکس دربرابر تغییرات الگوی سخت‌افزاری تجهیزات گیمینگ در آینده» ایجاد کرده است.

باند در اینباره می‌نویسد: «ما تیم جدیدی را تشکیل دادیم که به حفظ بازی‌های قدیمی اختصاص دارد و این برای همه‌ی ما در مجموعه‌ی ایکس باکس و کل صنعت بازی، امر مهمی است. ما درحال ساختن تاریخچه‌ی غنی و ارزشمندی برای ارائه در قالب backwards compatibility به بازیکنان خود هستیم و متعهد هستیم تا این بازی‌های شگفت‌انگیز را برای نسل‌های آینده نیز عرضه کنیم.»

بازی های backwards compatibility ایکس باکس

او همچنین در اشاره به برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت در حوزه سخت‌افزار گیمینگ می‌گوید: «نزدیک به ۶ ماه از گرد هم آمدن ما به‌عنوان یک سازمان متعهد می‌گذرد. دستاوردهای جمعی ما در این بازه‌ی زمانی فوق‌العاده بوده است. همه‌ی ما نسبت به آنچه به‌دست آوردیم احساس غرور و افتخار می‌کنیم و برای فرصت‌هایی که در پیش داریم، هیجان زده‌ایم. ما با سرعت تمام درحال حرکت به سمت نسل بعدی سخت‌افزار گیمینگ ایکس باکس هستیم و روی هدف خود برای ارائه‌ی بزرگ‌ترین جهش تکنولوژی که تاکنون در یک نسل مشاهده شده است، تمرکز داریم.»

اسناد حقوقی مایکروسافت که در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ فاش شده بود، نشان می‌داد که این شرکت استراتژی‌های کلیدی و مهمی برای حوزه‌ی فعالیت‌های گیمینگ خود در سال جدید دارد که از جمله‌ی آن‌ها باید به معرفی نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی کنسول ایکس باکس سری ایکس اشاره کرد که با اسم رمز «بروکلین» و به‌صورت تمام دیجیتال به کاربران ارائه می‌شود.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد برنامه‌های ایکس باکس برای این منظور تغییر کرده باشند، اما این کنسول در آن زمان برای عرضه در ماه نوامبر ۲۰۲۴ و با قیمت ۴۹۹ دلار برنامه‌ریزی شده بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده