نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰

بازی Final Fantasy Tactics جدیدی در راه است

طرفدارها احتمالا پس از مدت‌ها انتظار به‌زودی شاهد توسعه بازی Final Fantasy Tactics جدیدی خواهند بود.

چند سالی است که شایعاتی در مورد ریمستر بازی Final Fantasy Tactics به گوش می‌رسند. با اینکه هنوز هیچ تاییدیه رسمی درباره ساخت یا عدم ساخت این ریمستر منتشر نشده است، نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 علاقه شخصی خود را به بازگشت Final Fantasy Tactics ابراز کرد. این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این بازی استراتژیک نقش‌آفرینی باشد.

در مصاحبه‌ با رسانه TheGamer، زمانی‌که از یوشیدا در مورد احتمال ساخت یک بازی فرعی تاکتیکی برای Final Fantasy 16 سؤال شد، او پاسخ داد با اینکه دنیای بازی و هسته گیم‌پلی Final Fantasy 16 برای یک بازی تاکتیکی مناسب نیستند، اما سری فاینال فانتزی در کل با این سبک بازی همخوانی دارد. یوشیدا در ادامه گفت که احتمالا زمان ساخت یک بازی جدید از سری Final Fantasy Tactics فرا رسیده است.

یوشیدا گفت: «ما چطور باید مبارزات Eikon علیه Eikon را با آن سبک [تاکتیکی] طراحی کنیم؟ اگر قرار باشد از Eikonها استفاده کنیم، هر کدام از آن‌ها چند خانه [روی نقشه] جا می‌گیرند؟ اگر قرار است افراد دیگری هم در مبارزه باشند، پس زمان انتظار [برای نوبت هر شخصیت] چه می‌شود؟ اما خب، این سبک [تاکتیکی] برای داستان‌سرایی دنیای فاینال فانتزی خیلی مناسب است و ما هم عاشق Tactics هستیم. احتمالا دیگر وقت آن است که یک بازی جدید از آن سری بسازیم.»

اولین شایعات در مورد ریمستر Final Fantasy Tactics به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد؛ زمانی‌که در فهرست عظیمی از بازی‌های معرفی‌نشده که ازطریق سرویس GeForce Now فاش شد، نام این بازی دیده می‌شد. در ماه فوریه ۲۰۲۳ به‌نظر می‌رسید که جیسون شرایر وجود این بازی را تأیید کرده است، اما اواخر همان سال، یاسومی ماتسوئو، خالق Final Fantasy Tactics اعلام کرد که درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن این سری وجود ندارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده