نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

لارا کرافت خاطره‌انگیزترین کاراکتر بازی‌ها لقب گرفت

لارا کرافت از Tomb Raider در نظرسنجی بفتا به‌عنوان خاطره‌انگیزترین شخصیت تاریخ بازی‌های ویدیویی از نظر گیمرها انتخاب شد.

به مناسبت بیستمین دوره مراسم جوایز بازی‌های بفتا که در تاریخ ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) در سالن ملکه الیزابت مرکز ساوث‌بانک لندن برگزار می‌شود، آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (BAFTA) نتایج نظرسنجی اخیر خود را منتشر کرد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که لارا کرافت به‌عنوان خاطره‌انگیزترین شخصیت تاریخ بازی‌های ویدیویی شناخته شده است.

در نظرسنجی اخیر بفتا که با مشارکت بیش از ۴ هزار گیمر انجام شد، لارا کرافت، شخصیت محبوب بازی Tomb Raider محصول ۱۹۹۶ که بعدها در دنباله‌های متعدد، بازی‌های فرعی، ریمسترها و حتی چند فیلم هم حضور پیدا کرد، بالاتر از ماریو قرار گرفت و به‌عنوان سرشناس‌ترین شخصیت تاریخ بازی‌های ویدیویی انتخاب شد. کسب رتبه سوم توسط مامور ۴۷ از بازی‌های Hitman استودیو آی‌او اینتراکتیو برای عده زیادی عجیب بود. این شخصیت که به‌دلیل مهارت‌های بی‌نظیر خود در ترور شناخته می‌شود، ظاهرا محبوبیت زیادی در میان گیمرها دارد.

نکته جالب این نظرسنجی، حضور دو شخصیت از بازی Baldur's Gate 3 به نام‌های شدوهارت و آستاریون در فهرست ۱۰ شخصیت برتر است. این بازی که تنها یک سال پیش عرضه شد، ماحصل کار فوق‌العاده نویسندگان استودیو لاریان در خلق شخصیت‌های جذاب و به‌یادماندنی است. حضور این کاراکترها در فهرست نشان می‌دهد که گیمرها به‌دنبال شخصیت‌های پیچیده و عمیق هستند که داستان‌های جذابی برای روایت دارند.

علاوه‌براین موفقیت این بازی نقش‌آفرینی نشان می‌دهد که این سبک در حال جذب مخاطبان بیشتری است و شخصیت‌های این بازی‌ها می‌توانند به رقبای سرسختی برای شخصیت‌های محبوب بازی‌های دیگر تبدیل شوند که سال‌ها است در دل طرفداران جا خوش کرده‌اند.

شما در ادامه می‌توانید فهرست کامل ۲۰ شخصیت نمادین تاریخ بازی‌های ویدیویی به انتخاب بفتا را مشاهد کنید:

  1. لارا کرافت از Tomb Raider
  2. ماریو از Super Mario
  3. مامور ۴۷ از Hitman
  4. سونیک خارپشت از Sonic
  5. سک‌بوی از LittleBigPlanet
  6. پک-من از Pac-Man
  7. لینک از The Legend of Zelda
  8. مستر چیف از Halo
  9. کریتوس از God of War
  10. شدوهارت از Baldur’s Gate 3
  11. آرتور مورگان از Red Dead Redemption 2
  12. پیکاچو از Pokémon
  13. استیو از Minecraft
  14. سالید اسنیک از Metal Gear Solid
  15. کرش بندیکوت از Crash Bandicoot
  16. کلاود استرایف از Final Fantasy VII
  17. آستاریون از Baldur’s Gate 3
  18. کازوما کیریو از Yakuza
  19. الی ویلیامز از The Last of Us
  20. نیتن دریک از Uncharted

شلی بلوند، اولین بازیگر و صداپیشه لارا کرافت، در بیانیه‌ای گفت: «زمانی‌که در بازی Tomb Raider اصلی صداپیشگی می‌کردم، نه من و نه ایدوس و کور دیزاین تصور نمی‌کردیم که این بازی به یک پدیده جهانی تبدیل شود. آن‌ها قبلا فقط روی بازی‌های کودکانه کار کرده بودند و قطعا هم به موفقیت Tomb Raider امیدوار بودند، اما فکر می‌کنم موفقیتی که درنهایت حاصل شد، فراتر از هر انتظار و تصوری بوده است.

برای خلق صدای لارا کرافت، صرفا به طراحی‌های اولیه‌ای مقابل خود نگاه کردم و متوجه شدم که او شبیه به یک ایندیانا جونز مونث است؛ فردی با اعتماد به نفس و بیان خوب. لارا به‌خاطر معنا و اهمیتی که برای گیمرها دارد، برای من بسیار خاص است. من عاشق شنیدن داستان‌های افرادی از سراسر جهان هستم که بازی را تجربه کرده‌اند و از لارا الهام گرفته‌اند تا بر قلدرها غلبه کنند یا موقع پشتیبانی‌کردن از عزیزان خود احساس قدرت بیشتری داشته باشند. زیباترین بخش ماجرا، شنیدن داستان کسانی است که با پدر یا مادرشان این بازی را انجام می‌دادند، کسانی که دیگر در کنارشان نیستند.

اکنون صدای من، موسیقی بازی و جلوه‌های صوتی با خاطرات آن عزیزان گره خورده است. به خاطر این نقش کوچک اما تأثیرگذار در زندگی آن‌ها، احساس افتخار می‌کنم. مدت‌ها بعد از شروع رابطه با همسرم متوجه شدم که او هم Tomb Raider بازی می‌کرده و از شنیدن فریاد لارا کرافت و نه گفتن او لذت می‌برده است. حالا البته او مجبور است هر روز این صداها را تحمل کند!»

به‌نظر می‌رسد لارا کرافت در آینده‌ای نه چندان دور باز خواهد گشت. دو سال پیش ساخت بازی بعدی این مجموعه با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ تأیید شد. این بازی توسط شرکت آمازون منتشر خواهد شد؛ شرکتی که قصد دارد یک دنیای یکپارچه با محوریت لارا کرافت شامل بازی، سریال و فیلم بسازد. ظاهرا ساخت بازی بعدی لارا کرافت مدت‌ زیادی است که شروع شده است؛ بنابراین امکان دارد آن را در یکی از نمایشگاه‌های تابستانی پیش‌رو ببینیم.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده