نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷

معاون ارشد ایکس باکس مایکروسافت را ترک می‌کند

کریم چودری بعد از ۲۶ فعالیت در مایکروسافت و ایکس باکس، این شرکت را ترک کرد.

تغییرات بزرگی در سطوح مدیریتی مایکروسافت رخ داده است، زیرا کریم چودری، معاون ارشد بخش ایکس باکس پس از ۲۶ سال این شرکت را ترک می‌کند. براساس گزارش جدید جز کوردن از وب‌سایت ویندوز سنترال، خروج چودری بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای بهینه‌سازی فرآیندها و کمک به تسریع برنامه‌های رشد برای سرویس ایکس باکس گیم پس، سخت‌افزار ایکس باکس و موارد دیگر است.

چودری در طول دوران کاری خود در مایکروسافت مسئولیت بخش‌های مهمی مانند سازگاری معکوس (backward compatibility) برای ایکس باکس، سرویس ابری ایکس باکس گیمینگ و حتی بخش جدید هوش مصنوعی XEmTech را برعهده داشت. طبق گفته‌های کوردن با خروج چودری، تیم XEmTech به بخش کلی سخت‌افزار ایکس باکس که تحت رهبری روآن سونز قرار دارد، منتقل می‌شود.

در گزارش کوردن آمده است: «مایکروسافت در یادداشت داخلی که برای ما شرح داده شد، اشاره کرد که انتقال تیم هوش مصنوعی به زیرمجموعه اکوسیستم سخت‌افزاری، نوآوری در آن حوزه را تسریع خواهد بخشید.»

این گزارش همچنین حاکی از ایجاد یک سازمان داخلی جدید به‌نام Xbox Experiences and Platforms است که توسط کوین گامیل و اشلی مک‌کیسیک رهبری می‌شود. تیم جدید روی صیقل دادن کلی تجربه ایکس باکس در پلتفرم‌های ویندوز و ایکس باکس کار خواهد کرد. سایر تغییرات شامل انتقال کاترین گلوکستاین به رهبری تیم استراتژی و مقررات ایکس باکس و همچنین جنیفر کریگن به رهبری بخش آنالیز و برنامه‌ریزی کسب‌وکار برای بخش بازی‌های مایکروسافت است.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده