نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲

اپل ممنوعیت شبیه‌سازهای بازی در اپ استور را لغو کرد

اپل ممنوعیت شبیه‌سازهای بازی‌ها در اپ استور را لغو کرد. احتمالا این حرکت به‌خاطر تصمیم برای اجازه دادن به فروشگاه‌های ترد پارتی صورت گرفته است.

اپل محدودیت خود را برای شبیه‌سازهای بازی‌های کلاسیک در اپ استور iOS برداشت. در اطلاعیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که شبیه‌سازهای بازی که قبلا در فروشگاه آیفون ممنوع بودند، اکنون به‌صورت جهانی مجاز خواهند بود و همچنین امکان دانلود بازی‌ها هم فراهم می‌شود. این شرکت خاطر نشان کرد که توسعه‌دهندگان برای تمام نرم‌افزارهای ارائه شده، از جمله اطمینان از مطابقت این نرم‌افزارها با این دستورالعمل‌ها و تمامی قوانین قابل اجرا مسئول هستند.

شبیه‌سازهای بازی برای مدت زیادی در iOS ممنوع بودند، اما همان‌طور که رسانه The Verge اشاره کرد، این حرکت اپل به این معنی است که شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی که هم‌اکنون روی اندروید در دسترس هستند، باید بتوانند برنامه‌های خود را برای آیفون نیز ارائه دهند. این تصمیم احتمالا تحت تاثیر تصمیم اتحادیه اروپا برای اجازه دادن به فروشگاه‌های نرم‌افزاری ترد پارتی در این منطقه بوده است. این فروشگاه‌ها با ارائه برنامه‌هایی که در اپ استور رسمی اپل ممنوع هستند، می‌توانند کاربران را به خود جذب کنند.

تعدادی از توسعه‌دهندگان اخیرا ابراز نگرانی کرده‌اند که آینده سرویس اشتراک بازی اپل با نام Apple Arcade چه خواهد شد. این نگرانی‌ها به‌دنبال گزارش‌هایی مبنی بر لغو پروژه‌ها، کاهش میزان پرداختی به توسعه‌دهندگان و دور شدن از ساخت بازی‌های اختصاصی توسط شرکت اپل شکل گرفته است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده