نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

موج تعدیل نیرو به استودیو پشتیبان هیلو رسید

استودیو Certain Affinity که به پشتیبانی از بازی‌های Halo مشغول است، بخشی از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

صنعت بازی‌های ویدیویی از سال گذشته درگیر موج بزرگی از اخراج دسته‌جمعی کارکنان شده است و هر هفته شرکت‌های بیشتری به این فهرست اضافه می‌شوند. حال در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که Certain Affinity، استودیو پشتیبان Halo Infinite، برای اولین‌بار در طول فعالیت ۱۷ ساله خود تصمیم به اخراج یخشی از کارکنان گرفته است.

علت تعدیل نیرو Certain Affinity بی‌میلی سرمایه‌گذارهای خارجی برای تأمین هزینه ساخت بازی‌ها عنوان شده است

مکس هابرمن، مدیرعامل Certain Affinity، در بیانیه جدیدی اعلام کرد که استودیو به‌زودی با ۲۵ کارمند خود که عمدتا در بخش عملیات تجاری مشغول به کار بودند، خداحافظی خواهد کرد. به‌گفته هابرمن این تصمیم به‌دلیل عدم رغبت گسترده سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه پروژه‌های جدید و افت سرعت صنعت در تامین مالی پروژه‌های مشترک و پشتیبانی گرفته شده است.

هابرمن دراین‌باره توضیح داد: «دلایل زیادی وجود دارد که ما تصمیم گرفتیم برای اولین‌بار در تاریخ ۱۷ ساله فعالیت خود، کارکنان را اخراج کنیم. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به کند‌شدن روند تامین مالی پروژه‌های جدید و تولیدات مشترک، بی‌میلی سرمایه‌گذاران خارجی برای تامین هزینه ساخت بازی‌ها و کمبود حمایت از توسعه‌دهندگان اشاره کرد.

این موارد امضای قرارداد پروژه‌های جدید یا تامین هر نوع بودجه مورد نیاز برای توسعه را بسیار دشوار کرده است. تمرکز فعلی ما روی حفظ تیم و تامین رفاه افرادی است که بیشتر تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند و ما در ادامه با حقوق و مزایا از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. علاوه‌براین ما پاداش‌هایی در قالب سهام شرکت برای این کارکنان در نظر می‌گیریم تا از موفقیت‌های آتی ما در آینده بهره‌مند شوند.»

کاراکترهای فصل دوم بازی Halo Infinite

استودیو Certain Affinity در طول سال‌ها فعالیت خود در توسعه برخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازی ازجمله Halo ،Call of Duty ،DOOM و Left 4 Dead نقش مهمی داشته است. در ماه آوریل ۲۰۲۳ اعلام شد که این استودیو با ۳۴۳ اینداستریز همکاری می‌کند تا بازی Halo Infinite را ازطریق روش‌های جدید و هیجان‌انگیز به تکامل بیشتری برساند.

گزارش‌ها حاکی از این بودند که Certain Affinity در حال توسعه یک حالت بتل رویال برای بازی Halo Infinite است، اما در گزارش‌های بعدی به لغو این پروژه اشاره شد. ظاهرا این توسعه‌دهنده در حال توسعه یک بازی شوتر اول-شخص با اسم رمز Project Loro است. همچنین استودیو Archetype Entertainment در ماه فوریه اعلام کرد که Certain Affinity به‌عنوان تیم همکار اصلی در توسعه بازی نقش‌آفرینی و علمی-تخیلی Exodus مشارکت می‌کند.

در سال ۲۰۲۲ شایعاتی از همکاری استودیو Certain Affinity با مایکروسافت برای توسعه یک بازی اکشن نقش‌آفرینی مشابه بازی‌های Monster Hunter به گوش رسید؛ هرچند درحال‌حاضر وضعیت این پروژه مشخص نیست.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده