نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

بازی The Witcher 4 خرید درون برنامه‌ای نخواهد داشت

استودیو سی‌دی پراجکت بار دیگر تأکید کرد که خریدهای درون برنامه‌ای جایی در بازی‌های تک‌نفره آن‌ها نخواهند داشت.

امروزه پای خریدهای درون برنامه‌ای به اکثر بازی‌ها باز شده است و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید نه‌تنها منجربه راه‌یابی آن‌ها به آثار چندنفره شده است، بلکه برخی از توسعه‌دهنده‌ها تمایل به استفاده از این شیوه درآمدزایی در بازی‌های تک‌نفره نیز دارند. برای مثال می‌توان به بازی Dragon’s Dogma 2 اشاره کرد؛ اثری که مورد استقبال گسترده منتقدها قرار گرفت، اما به‌خاطر گنجاندن پرداخت‌های درون برنامه‌ای با واکنش منفی گیمرها مواجه شد.

بااین‌حال برخی از توسعه‌دهنده‌ها موافق استفاده از این روش برای درآمدزایی نیستند. استودیو CD Projekt RED، سازنده بازی‌های The Witcher و Cyberpunk از سال‌ها پیش موضع خود مبنی‌بر عدم استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای در آثار تک‌نفره را حفظ کرده است. پیوتر نیلوبوویچ، رئیس امور مالی سی‌دی ‌پراجکت در جلسه پرسش‌وپاسخ اخیر با سرمایه‌گذارها درباره راه‌یابی احتمالی پرداخت‌های درون برنامه‌ای به آثار آتی استودیو مورد سؤال قرار گرفت.

پیوتر نیلوبوویچ در پاسخ به این سؤال بار دیگر تأکید کرد که سی‌دی پراجکت قصد گنجاندن خریدهای درون برنامه‌ای به بازی‌های تک‌نفره را ندارد، اما این شیوه درآمدزایی احتمالا در آینده برای پروژه‌های چندنفره در نظر گرفته خواهد شد. رئیس امور مالی سی‌دی‌پراجکت در این‌باره توضیح داد: «پرداخت‌های درون برنامه‌ای جایی در بازی‌های تک‌نفره [CD Projekt] ندارند. بااین‌حال احتمال استفاده از این شیوه درآمدزایی در پروژه‌های چندنفره آتی را رد نمی‌کنیم.»

استودیو CD Projekt RED درحال‌حاضر روی پروژه‌های متعددی ازجمله بازی The Witcher 4 و بازی Cyberpunk 2 کار می‌کند و برای توسعه ریمیک نسخه اول بازی The Witcher با استودیو Fool’s Theory دست همکاری داده است. بااین‌حال همه این آثار در زمره آثار تک‌نفره قرار می‌گیرند؛ بنابراین شامل خریدهای درون برنامه‌ای نمی‌شوند. البته این احتمالا در مورد اسپین-آف ویچر استودیو The Molasses Flood صدق نمی‌کند که اثری چندنفره است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده