نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷

آخرین روز دوران حضور جیم رایان در پلی استیشن به پایان رسید

جیم رایان، رئیس سابق پلی استیشن، درشرایطی که معتقد است کنسول PS5 در مسیر تبدیل شدن به موفق‌ترین کنسول تاریخ قرار دارد، این شرکت را ترک کرد.

امروز پایان دوران ۳۰ ساله‌ی فعالیت جیم رایان در شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی رقم خورد. رایان با پیمودن پله‌های ترقی تا بالاترین مقام اجرایی پلی استیشن، ۵ سال به‌عنوان مدیرعامل SIE در این شرکت حضور داشت تا درنهایت این سمت را موقتاْ به هیروکی توتوکی واگذار کند. رایان در جریان آخرین پادکست پلی استیشن رسمی خود مصاحبه‌ای را با موضوع دستاوردهای سونی در دوران مدیریت خود انجام داد که در آن به نحوه‌ی رشد این پلتفرم و همچنین عقاید و دوران فعالیت حرفه‌ای خود در این مدت اشاره داشت.

شاید جالب‌ترین نکته‌ای که در میان صحبت‌های رایان می‌توان به آن اشاره کرد، اظهارات او درباره وضعیت کنونی سونی و پلی استیشن همزمان با ترک این شرکت توسط او است. اینطور به‌نظر می‌رسد رایان از آنچه که تاکنون با PS5 به‌دست آمده است کاملاً رضایت دارد و نسبت به آن ابراز سربلندی می‌کند. او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید:

«من می‌توانم بگویم که هم‌اکنون، ما در اوج دوران فعالیت خود قرار داریم. پلی استیشن 5 در مسیر بسیار خوبی قرار دارد و درنهایت به موفق‌ترین کنسول تاریخ در میان تمامی تولیدکنندگان تبدیل خواهد شد. به‌نظر من بازی‌ها و به‌طور کلی تجربه گیمینگی که درحال حاضر به رهبری استودیوهای پلی استیشن در PS5 مشاهده می‌کنید، بهترین نتیجه‌ای است تاکنون با آن مواجه بودیم.»

لوگوی پلی استیشن روی کنسول پلی استیشن 5

او در ادامه و درباره‌ی تعداد و همچنین کیفیت بازی‌های خروجی استودیوهای پلی استیشن می‌گوید: «تعداد بازی‌هایی که تاکنون موفق به عرضه‌ی آن روی PS5 شدیم، با اختلاف نسبت به تمام دستاوردهای قبلی ما فراتر رفته است و با تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی استودیوهای بازی‌های پلی استیشن و همچنین تصاحب استودیوهای دیگری که تاکنون انجام گرفته است، این روند تسریع خواهد شد. ما در موضع قدرت قرار داریم و فکر می‌کنم آینده هم همچنان روشن است.»

رایان قبلاً هم گفته بود که سونی یک دوره‌ی انتقال بین نسلی (از کنسول PS4 به کنسول PS5) را بسیار قدرتمندانه پشت سر گذاشت و هم در طول سال‌های اخیر به درآمد رکوردشکنانه رسید. او گفت سونی به این باور رسیده است که پلی استیشن 5 بزرگ‌ترین پلتفرم تاریخ این شرکت خواهد بود. موفقیت پلی استیشن در کشورهای گوناگون در حال گسترش است. مثلا چین در بازه‌ی زمانی مشابه، یازدهمین بازار بزرگ پلی استیشن 4 محسوب می‌شد و حالا ششمین بازار بزرگ پلی استیشن 5 به شمار می‌آید.

جیم رایان درنهایت صحبت‌های خود را با ابراز خرسندی نسبت به تیم قدرتمند و مستقلی که ترک می‌کند، صحبت‌های خود را جمع بندی کرده و می‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم، پلی استیشن از حالا به بعد هم به دستان امنی سپرده خواهد شد.»

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده