نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

نگران تأخیر GTA 6 نباشید

جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ اعلام کرد که درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر تأخیر Grand Theft Auto 6 تا سال ۲۰۲۶ وجود ندارد.

هفته گذشته رسانه کوتاکو گزارش داد که شرکت راک‌استار از برنامه تولید GTA 6 عقب افتاده است و این بازی در خطر تأخیر تا سال ۲۰۲۶ قرار دارد. این موضوع منجربه کاهش سهام تیک-تو اینتراکتیو و ایجاد نگرانی‌هایی بین طرفدارها شد. با فاصله کوتاهی مایک استراو از رسانه اینسایدر گیمینگ گفت که برعکس گزارش‌های اخیر از چندین منبع مختلف درباره عرضه طبق برنامه جی‌تی‌ای ۶ شنیده است و  ادعاهای مبنی‌بر تأخیر بازی «گمانه‌زنی محض» است.

چند روز بعد رسانه Kotaku با تصحیح گزارش خود اعلام کرد: «با اینکه زمانی امکان عرضه بازی Grand Theft Auto 6 در اوایل سال ۲۰۲۵ وجود داشت، اما دیگر چنین نیست.» باتوجه‌به اینکه زمان زیادی تا انتشار جی‌تی‌ای ۶ باقی مانده است، اظهارنظر درباره تأخیر بازی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. ظاهرا شرکت Rockstar Games طبق برنامه کار را پیش می‌برد و برای انتشار GTA 6 در زمان مقرر تصمیم به بازگرداندن کارمندان به دفتر و کار حضوری گرفت.

درواقع با استناد به اظهارات اقرادی که می‌خواستند ناشناس بمانند، در این مقطع زمانی هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر تأخیر GTA 6 وجود ندارد. در مورد انتشار Grand Theft Auto 6 در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۵ باید گفت که راک‌استار هرگز این موضوع را تأیید نکرده بود. جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ نیز اخیرا درباره توسعه این بازی توضیحاتی را ارائه کرد.

جیسون شرایر گفت با اینکه امکان تأخیر وجود دارد، اما درحال‌حاضر نمی‌توان اطمینان داشت که در ۲۱ ماه آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد: «هزاران نفر روی این بازی کار می‌کنند. بسیاری از افراد کدهایی برای فیزیک آب‌وهوا می‌نویسند، فرآیند ضبط حرکات بازیگرها را انجام می‌دهند یا در خیابان‌های خیالی میامی به‌دنبال باگ‌ها می‌گردند.» او با استناد به اظهارات منابع آگاه تأیید کرد که «درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای از ایجاد یک تغییر چشم‌گیر وجود ندارد.»

ریچارد لیدبتر از Digital Foundry اخیرا ادعا کرد که پلی استیشن 5 پرو از پس اجرای GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر نمی‌آید. جی‌تی‌ای ۶ در شهر وایس سیتی جریان دارد و دارای دو کاراکتر قابل تجربه است. این بازی بسیار مورد انتظار در زمان عرضه دردسترس کاربران کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار خواهد گرفت. کاربران کامپیوتر نیز احتمالا با فاصله یک یا دو سال قادر به تجربه بازی خواهند بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده