// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹

بازی Cyberpunk 2077 فروش دلاری عالی را تجربه کرده است

در گزارش مالی اخیر شرکت CD Projekt Red اعلام شد که بازی Cyberpunk 2077 درکنار بسته الحاقی Phantom Liberty به فروش ۷۵۰ میلیون دلاری دست یافته است.

با وجود شرایط بد Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه، شرکت CD Projekt Red توانست با رفع مشکلات و بهبود مداوم بازی درنهایت آن را به یک موفقیت تجاری تبدیل کند. در گزارش مالی سه مال اول سال این شرکت، مشخص شد که سایبرپانک ۲۰۷۷ درکنار بسته الحاقی Phantom Liberty در مجموع ۳ میلیارد زلاتی (واحد پول لهستان) معادل با ۷۵۰ میلیون دلار فروش داشته است.

سال ۲۰۲۳ همزمان با انتشار بسته الحاقی فنتوم لیبرتی و به‌روزرسانی شماره ۲/۰ و درآمد ۲۰۶ میلیون دلاری بازی، سال موفقیت آمیزی برای سایبرپانک تلقی می‌شود که بهترین عملکرد بازی پس از عرضه در ۲۰۲۰ بوده است. سی‌دی پراجکت رد در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که سایبرپانک ۲۰۷۷ به فروش ۲۵ میلیون نسخه‌ای دست یافته‌ است. این در حالی است که بسته الحاقی آن تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

این شرکت طی سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی را برای Cyberpunk 2077 در نظر گرفته است؛ بودجه ابتدایی ساخت بازی ۳۱۶ میلیون دلار بود که در ادامه با به‌روزرسانی‌های متعدد برای رفع مشکلات آن نزدیک به ۴۱ میلیون دلار به هزینه‌های تولید سایبرپانک ۲۰۷۷ اضافه شد. همچنین بودجه توسعه و تبلیغات بسته الحاقی فنتوم لیبرتی نزدیک به ۸۵ میلیون دلار بود.

کار سی‌دی پراجکت رد با بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به پایان رسیده است. این شرکت اکنون روی توسعه پروژه‌های آتی خود متمرکز شده است؛ یکی از این پروژه‌های یادشده، پروژه Orion است که دنباله سایبرپانک محسوب می‌شود. اوریون که توسط تیمی ۴۷ نفره در دست ساخت است، در مرحله مفهومی قرار دارد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده